Od wtorku zostanie uruchomiona telefoniczna informacja pacjenta pod numerem telefonu 800 190 590. Dzwoniąc pod ten numer uzyskasz informacje o systemie ochrony zdrowia.
Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod numerem 800-190-590, od 13 listopada będzie można uzyskać informacje dotyczące systemu zdrowia.
Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ma zagwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800-190-590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
To pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
WASZE KOMENTARZE