Międzynarodowe Liceum Paderewski – to tą lubelską szkołę uczniowie uznali za przyjazną osobom LGBTQ+. Zostanie na niej powieszona czerwona tabliczka przypominająca te urzędowe, z napisem „Bezpieczna Szkoła”.
Ranking Szkół Przyjaznych LGBTQ+
Wyniki II Ogólnopolskiego Rankingu Szkół Przyjaznych LGBTQ+ ogłoszono podczas konferencji zorganizowanej 19 maja przed Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie. To właśnie Paderewski znalazł się na miejscu drugim w rankingu i od teraz – tuż obok tabliczki z nazwą szkoły – zawiśnie tu tablica „Bezpieczna Szkoła”.
„W naszej szkole podejmowane są liczne inicjatywy równościowe takie jak Tęczowy Piątek. My, uczennice i uczniowie możemy chodzić z tęczowymi przypinkami, nikt nie ma z tym najmniejszego problemu. Przez dwa lata swojej edukacji nigdy nie spotkałam się z sytuacją, w której ktokolwiek byłby dyskryminowany przez kogokolwiek. Każda uczennica i każdy uczeń w naszej szkole może być sobą, wyglądając przy tym jak chce i być kim chce. Nauczyciele nigdy nie komentują wyglądu, zainteresowań, czy orientacji seksualnej w przykry sposób, tak jak niestety czasem zdarza się to w innych szkołach” – komentuje Antonina Krawczyk, uczennica szkoły.
Ranking Szkół Przyjaznych LGBTQ+ to coroczne badanie, w ramach którego uczniowie i uczennice oceniają swoje szkoły pod kątem otwartości i akceptacji mniejszości LGBTQ+. Odpowiadają anonimowo na 19 pytań o widoczność, dyskryminację, postawy nauczycieli i nauczycielek oraz zaangażowanie szkoły. Wyniki są sumowane i przeliczane na Ranking.
W województwie lubelskim aż 31 proc. młodzieży deklaruje, że widzi regularnie przejawy dyskryminacji na terenie swojej szkoły. Aż 77 proc. osób mówi też o tym, że widzi symbole obraźliwe dla osób LGBTQ+ (np. naklejki z napisem zakaz pedałowania). Lublin na tle regionu wypada nieco lepiej – 73 proc. ankietowanych wskazuje na to, że ma przynajmniej jedną osobę do której może zwrócić się z problemem na terenie szkoły.
„To pokazuje wprost, że cały system opiera się na ludziach i dobrej woli pojedynczych nauczycieli i nauczycielek. Bez nich uczniowie i uczennice byliby pozostawieni sami sobie, ponieważ system ich nie wspiera. Od lat obserwujemy dysproporcję pomiędzy tym, jakie opinie mają młode osoby, a tym, co sądzą o systemie” – komentuje Dominik Kuc, koordynator Rankingu.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię