Ważny temat? Prześlij newsa!

Przebudowane wiadukty kolejowe w Lublinie przechodzą próby obciążeniowe

Spotted Lublin

Dwa przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i Janowską w Lublinie przechodzą testy obciążeniowe. To kolejny etap prac PKP PLK w ramach modernizacji linii Lublin – Warszawa. Ważąca ponad 115 ton lokomotywa testuje wiadukty kolejowe przy ul. Diamentowej i Janowskiej w Lublinie. Obecnie pociągi jeżdżą tam jednym torem, teraz próby obciążeniowe przechodzi konstrukcja pod drugim […]

Próby obciążeniowe wiaduktów kolejowych nad ul. Diamentową i Janowską | fot. PKP PLK

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin
Dodaj anonimowo Na żywo Przejdź do strony

Dwa przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i Janowską w Lublinie przechodzą testy obciążeniowe. To kolejny etap prac PKP PLK w ramach modernizacji linii Lublin – Warszawa.

Ważąca ponad 115 ton lokomotywa testuje wiadukty kolejowe przy ul. Diamentowej i Janowskiej w Lublinie. Obecnie pociągi jeżdżą tam jednym torem, teraz próby obciążeniowe przechodzi konstrukcja pod drugim z torów. Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry. Testy obciążeniowe (tzw. obciążenie statyczne) umożliwiają sprawdzenie, jak zachowuje się konstrukcja i czy jest to zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami.

Po testach, w czerwcu możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów po przebudowanym torze. Dalej kontynuowane będą prace przy pozostałych torach. Zmodernizowane wiadukty zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże z Lublina do Warszawy. Ich konstrukcja będzie dostosowana do cięższych składów. Pociągi będą mogły nimi jeździć z prędkością do 100 km/h.

W Lublinie postępują też prace przy przebudowie innego wiaduktu – przy Drodze Męczenników Majdanka oraz na mostach – nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką. Na stacji Lublin Główny wykonawca rozebrał już nawierzchnię starego peronu przylegającego do budynku dworca. Rozebrano też starą wiatę, którą zastąpi nowa, szeroka konstrukcja. Obecnie ustawiane są ścianki peronowe, tzw. elki. Równocześnie prowadzone są roboty przy budowie drugiej krawędzi peronu nr 2 oraz przy przebudowie przejścia podziemnego na stacji.

Wszystkie prace przy wiaduktach oraz na stacji w Lublinie mają się zakończyć w IV kwartale 2020 roku.

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Ważny temat? Prześlij newsa!

Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.

Bądź na bieżąco z Lublinem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch spotify website search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check