Pracownica banku zapobiegła wyłudzeniu pieniędzy. David chciał uwieść 53-latkę

Zdjęcie ilustracyjne | fot. shutterstock
PARTNER SERWISU

Dzięki czujności pracownicy jednego z banków, 53-letnia kobieta nie padła ofiarą oszusta. Kobieta chciała przelać 10 tys. zł. na konto rzekomego Amerykanina, z którym ostatnio korespondowała przez internet.

Do zdarzenia doszło przed kilkoma dniami na terenie jednej z placówek bankowych na terenie Świdnika. Do banku zgłosiła się 53-letnia mieszkanka miasta, która chciała przelać 10 tys. zł na zagraniczne konto. Pracownica, która obsługiwała klientkę nabrała podejrzeń i postanowiła dopytać o szczegóły.

Podejrzewając, że kobieta może paść ofiarą naciągacza, doradziła jej by nie finalizowała tego przelewu i udała się na policję, bo rzekomy David najprawdopodobniej chce ją oszukać. Tak też 53-latka zrobiła.

Jak ustalili funkcjonariusze, 53-latka w ciągu ostatniego tygodnia przez komunikator społecznościowy prowadziła korespondencję z poznanym przez Internet rzekomym Amerykaninem stacjonującym w Afganistanie.

Początkowo mężczyzna opowiadał o swoim życiu, jednak wirtualna znajomość bardzo szybko nabrała tempa. Mężczyzna stwierdził, że zapałał uczuciem do 53-latki i chciałby przyjechać do Polski. Razem snuli plany na przyszłość.

David, to tak się przedstawiał Amerykanin, obiecywał założenie wspólnej firmy w naszym kraju. W spełnieniu tych marzeń miał pomóc przelew bankowy, który miałby być zrealizowany przez 53-latkę. Kobieta na jego konto miała przelać 10 tys. złotych.

Dzięki czujności pracownicy banku mieszkanka Świdnika nie straciła swoich oszczędności. Za usiłowanie oszustwa grozi do 8 lat pozbawienia wolności. Teraz Davida szuka policja.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.