Prace na linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola. Od marca komunikacja zastępcza

Postępy prac na linii Lublin – Stalowa Wola | fot. PKP PLK

Kończą się prace na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce. Od marca ruszą roboty między Lublinem Zemborzycami a Kraśnikiem.

W lipcu 2017 roku ruszyły prace na linii 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola. Na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce przebudowano już m.in. ponad 5 km torów, wymieniono ponad 11 000 podkładów i zamontowano rozjazdy.

– Trwają roboty przy modernizacji toru. Zakończenie tego etapu planowane jest w kwietniu. Do tego czasu pociągi poruszać będą się po jednym torze – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace na stacji Stalowa Wola Rozwadów

Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu na stacji Stalowa Wola Rozwadów. – Do wykonania pozostała przebudowa przejazdów, drugiego peronu, instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz budowa sieci trakcyjnej – wymienia Siemieniec.

Przygotowane są już cztery nowe tory oraz 7 rozjazdów, które zapewniają sprawną obsługę pociągów. Zakończenie robót na stacji Stalowa Wola Rozwadów nastąpi jesienią 2018 r.

Modernizacja linii Lublin Zemborzyce – Kraśnik

W kolejnym etapie inwestycji przebudowany zostanie odcinek Lublin Zemborzyce – Kraśnik. W marcu PLK przystąpią do modernizacji torów i peronów na przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice. W ramach elektryfikacji montowane będą słupy i sieć trakcyjna.

Prace między Kraśnikiem a Lublinem Zemborzycami potrwają do końca wakacji, 31 sierpnia. We wrześniu roboty przeniosą się na odcinek Kraśnik – Zaklików, co będzie ujęte w rozkładzie jazdy pociągów.

– W ramach elektryfikacji linii powstanie 6 nowych obiektów zasilania sieci trakcyjnej: w Lublinie, Lublinie Zemborzycach, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie – dodaje Siemieniec.

Budowa sieci trakcyjnej rozpocznie się 2019 roku i będzie ostatnim etapem modernizacji, która umożliwi kursowanie bardziej wydajnych i ekologicznych pociągów elektrycznych.

Komunikacja zastępcza

Od 1 marca pociągi Przewozów Regionalnych na trasie Lublin – Szastarka – Lublin będą kursowały między stacjami Lublin – Lublin Zemborzyce. Na odcinku od Zemborzyc do Szastarki będą kursowały autobusy. O tym pisaliśmy w tym artykule

Natomiast PKP Intercity uruchomi komunikację autobusową na trasie od Lublina do Rzeszowa. Autobusy przewoźnika będą zatrzymywały się na przystankach Lublin, Kraśnik, Zaklików, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Nowa Dęba, Kolbuszowa, Rzeszów Główny.

O projekcie

Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 km/h. – Skróci się czas przejazdu na 100-kilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach – wymienia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Większy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 70 obiektów inżynieryjnych. Przejazd pociągów usprawni montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.