Modernizacja linii Lublin – Stalowa Wola. Od 1 marca autobusy zamiast pociągów

DSC05475
Szynobus Lublin - Kraśnik - Stalowa Wola - Rzeszów | fot. Dominik Wąsik

Od 1 marca rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Pasażerowie będą musieli przesiąść się z pociągów do autobusowej komunikacji zastępczej.

W lipcu 2017 r. rozpoczęły się prace przy modernizacji linii kolejowej nr 68 łączącej Lublin ze Stalową Wolą. W pierwszym etapie remont odbył się na odcinku pomiędzy stacjami: Lublin a Lublin Zemborzyce. Na dwóch torowiskach wymieniono podkłady i szyny, uporządkowano tereny wzdłuż linii oraz zamontowano nowe słupy i sieć trakcyjną. Prace na tym odcinku powoli dobiegają końca.

Komunikacja zastępcza

Od 1 marca br. wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii oraz wymiany torów na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik. Będzie się to wiązać ze wstrzymaniem ruchu pociągów na tym odcinku.

– Od 1 marca zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na wszystkie pociągi pasażerskie – informuje Zofia Dziewulska, rzeczniczka lubelskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Komunikacja zastępcza będzie wykonywana na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik – Lublin Zemborzyce, dla pociągów relacji Lublin – Szastarka – Lublin zastępcza komunikacja będzie wykonywana na odcinku Lublin Zemborzyce – Szastarka – Lublin Zemborzyce.

Kliknij w poniższe linki, by wyświetlić rozkład jazdy

– Komunikacja zastępcza Lublin – Stalowa Wola Południe – Rzeszów

– Komunikacja zastępcza Rzeszów – Stalowa Wola Południe – Lublin

Komunikacja zastępcza na tym odcinku będzie funkcjonować od 31 sierpnia br.  Od 1 września br. do końca roku 2018 i dalej do kwietnia 2019 r. planowane jest wykonywanie zastępczej komunikacji na odcinku Kraśnik –  Zaklików – Kraśnik.

O projekcie

Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 km/h. – Skróci się czas przejazdu na 100-kilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach – wymienia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Podróżni będą mieć do dyspozycji nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnić ma przebudowa blisko 80 przejazdów kolejowo – drogowych. Ponad 20 zyska nowe urządzenia zabezpieczenia m.in. samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP). Zakłada się budowę 11 przejść dla pieszych z dojściami do peronów.

Zakończenie projektu przewidziano w lipcu 2019 r.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.