Od 1 marca rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Pasażerowie będą musieli przesiąść się z pociągów do autobusowej komunikacji zastępczej.
W lipcu 2017 r. rozpoczęły się prace przy modernizacji linii kolejowej nr 68 łączącej Lublin ze Stalową Wolą. W pierwszym etapie remont odbył się na odcinku pomiędzy stacjami: Lublin a Lublin Zemborzyce. Na dwóch torowiskach wymieniono podkłady i szyny, uporządkowano tereny wzdłuż linii oraz zamontowano nowe słupy i sieć trakcyjną. Prace na tym odcinku powoli dobiegają końca.
Komunikacja zastępcza
Od 1 marca br. wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii oraz wymiany torów na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik. Będzie się to wiązać ze wstrzymaniem ruchu pociągów na tym odcinku.
– Od 1 marca zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na wszystkie pociągi pasażerskie – informuje Zofia Dziewulska, rzeczniczka lubelskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
Komunikacja zastępcza będzie wykonywana na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik – Lublin Zemborzyce, dla pociągów relacji Lublin – Szastarka – Lublin zastępcza komunikacja będzie wykonywana na odcinku Lublin Zemborzyce – Szastarka – Lublin Zemborzyce.
Kliknij w poniższe linki, by wyświetlić rozkład jazdy
– Komunikacja zastępcza Lublin – Stalowa Wola Południe – Rzeszów
– Komunikacja zastępcza Rzeszów – Stalowa Wola Południe – Lublin
Komunikacja zastępcza na tym odcinku będzie funkcjonować od 31 sierpnia br. Od 1 września br. do końca roku 2018 i dalej do kwietnia 2019 r. planowane jest wykonywanie zastępczej komunikacji na odcinku Kraśnik – Zaklików – Kraśnik.
O projekcie
Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 km/h. – Skróci się czas przejazdu na 100-kilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach – wymienia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Podróżni będą mieć do dyspozycji nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnić ma przebudowa blisko 80 przejazdów kolejowo – drogowych. Ponad 20 zyska nowe urządzenia zabezpieczenia m.in. samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP). Zakłada się budowę 11 przejść dla pieszych z dojściami do peronów.
Zakończenie projektu przewidziano w lipcu 2019 r.
Dodaj swój komentarz