Poradnik stylowy ON – 7 składników męskiego stylu i szczere rozmowy z lubelskimi sprzedawcami odzieży

GERHAND Targ pod Zamkiem sesja 87
Modne garnitury na Targu pod Zamkiem

Styl to nie tylko same ubrania, ale też sposób, w jaki je nosisz. Styl jest bardzo indywidualnym połączeniem materiałów, kolorów, wzorów i detali. Zobacz, co takiego sprawia, że od niektórych mężczyzn dosłownie nie można oderwać wzroku.

Wierzymy w to, że najlepsze porady to te uzyskiwane od profesjonalistów. Właśnie dlatego zasięgnęliśmy modowej wiedzy u samego źródła, dokładnie u sprzedawców odzieży na Targu pod Zamkiem w Lublinie.

Zapytaliśmy sprzedawców obuwia, spodni, garniturów, koszul, odzieży wierzchniej, dodatków i galanterii o to, co tak naprawdę tworzy męski styl, czego szukają Klienci, i co jest dla nich najważniejsze.

Ze wszystkich odpowiedzi (a było ich o wiele więcej, niż w artykule) stworzyliśmy listę 7 składników męskiego stylu. Niektóre odpowiedzi tylko utwierdziły nas w tym, co już wiedzieliśmy, a inne zaskoczyły. Sprawdź, jak wypadła nasza ankieta.

1. Wygoda

Wygoda ubrań to podstawowa kwestia, a że na Targu pod Zamkiem nie brakuje stoisk ze spodniami, postanowiliśmy zadać sprzedawcom spodni zasadnicze pytanie.

Co jest dla Klientów kluczowe w wyborze odpowiednich spodni?

Oto niektóre z odpowiedzi, jakie uzyskaliśmy.

„Większość klientów przychodzi do mnie, mówiąc „potrzebuję wygodnych spodni” i ja to rozumiem. Ze wszystkich ubrań chyba najtrudniej dobrać właśnie spodnie, bo każdy ma inną długość nóg, inny wymiar w biodrach i w pasie, a spodnie nigdy nie mogą cisnąć.”

„Kupujący szukają dobrze dopasowanych spodni. Większość chce, by spodnie ładnie podkreślały figurę, ale żeby w żadnym wypadku nie były obcisłe.”

„Moi klienci najchętniej kupują spodnie, które nie krępują ruchów.”

2. Jasno sprecyzowany styl garderoby

Każdy z nas nosi się w konkretnym stylu, a jego spójność to zasadnicza kwestia w doborze garderoby. Postanowiliśmy zapytać o ten aspekt sprzedawców.

Co cechuje mężczyzn kupujących garnitury?

„Bardzo ściśle określony styl. W większości to klienci, którzy na co dzień pracują w biurach i muszą dobrze wyglądać.”

„Większość moich klientów to mężczyźni, którzy wiedzą, czego chcą. Ci panowie po prostu przychodzą i mówią, że potrzebują garnituru w określonym kolorze i rozmiarze. Z takimi klientami bardzo dobrze się współpracuje, bo są konkretni i mają jednoznaczne oczekiwania.”

„Spotykamy osoby, które znudzone powtarzalnymi schematami, wybierają ubrania wyraziste, manifestujące indywidualną filozofie życia. Popularnością cieszą się kraty i paski w niestandardowych kolorach.”

„Osoby szukające sportowej elegancji, wybierają lekkie marynarki w zestawieniu ze spodniami bez kantu.”

3. Ubrania w odpowiednim rozmiarze

Rozmiar jest ważny nie tylko w przypadku ubrań, ale i butów, więc szybko znaleźliśmy na targowisku osoby, które mogłoby odpowiedzieć nam na jedno z kluczowych pytań.

Co jest najważniejsze dla Klientów kupujących buty?

„Rozmiar. To jest pierwsza rzecz, na jaką klienci zwracają uwagę po tym, jak konkretne buty przypadną im do gustu. Kładę duży nacisk na to, żeby każdy mógł wygodnie przymierzyć buty, bo jeśli nie będą pasowały, to choćby były najpiękniejsze, nikt ich nie kupi.”

„Po pierwsze fason, po drugie rozmiar, a po trzecie kolor butów. W tej właśnie kolejności. Fason zwraca uwagę, a jeśli but pasuje na nogę, to kupujący decydują się nawet na taki kolor, jakiego wcześniej nie brali pod uwagę. Kluczowa sprawa to odpowiedni rozmiar.”

„Klienci wybierają polskie buty skórzane w konfiguracji granatowa cholewka, spód beżowy i beżowe sznurówki, lub buty koloru burgund do czarnego zestawienia ubrania.”

4. Właściwy dobór kolorów i fasonów

Z przedsiębiorcami handlującymi koszulami rozmawialiśmy wprost i bez owijania w bawełnę.

Jakie jest najważniejsze i drugie pod względem ważności kryterium wyboru koszuli?

„Kolor, bo każdy mężczyzna ma w tym przypadku własne preferencje. Jedni panowie wybierają tylko te „męskie” kolory – czarny, biały i granatowy, ale młodzi mężczyźni często kupują też różowe, koralowe albo wielokolorowe koszule. Każdy ma określony gust i dlatego muszę mieć ofertę dla każdego – zarówno dla pana, który wybiera się na wesele, jak i dla chłopaka, który idzie na randkę (śmiech).”

„Żaden pan nie kupi nawet najpiękniejszej koszuli, jeśli nie czuje się dobrze w konkretnym kolorze. Czasami zdarza się, że Klienci przychodzą po koszulę z krótkim rękawem, a wychodzą z modelem o długim rękawie tylko dlatego, że ten drugi model miał odpowiedniejszy kolor.”

„Rozmiar, ale bardziej skłaniałbym się ku temu, że kolor i wzór.”

GERHAND Targ pod Zamkiem sesja 437
Duży wybór koszul na Targu pod Zamkiem

5. Garderoba dopasowana do budżetu

Moda to jedno, a finanse to drugie, więc w naszej ankiecie nie mogło zabraknąć pytania o budżet.

Czy mężczyźni liczą się z pieniędzmi podczas zakupów?

„Bardzo się liczą. Kobiety są zdecydowanie rozrzutniejsze, a panowie dokładnie analizują każdy zakup. Zwykle kupują paski i portfele z takiego samego segmentu cenowego, z jakiego mają inne ubrania. Jeśli noszą droższe rzeczy, to kupują też droższe dodatki.”

„Trudno powiedzieć, czy mężczyźni liczą się z pieniędzmi, ale na pewno starają się, żeby cała ich garderoba była na podobnym poziomie finansowym. Rzadko łączą rzeczy drogie z bardzo tanimi. Po prostu trzymają pewien pułap.”

6. Dodatki uzupełniające stylizacje

Kobiety kochają dodatki, a jak jest z mężczyznami? Bardzo nas to ciekawiło, więc zadaliśmy proste pytanie.

Czy panowie chętnie sięgają po dodatki?

„Wszystko zależy od mężczyzny. Jeden lubi dodatki, inny ich nie potrzebuje, ale ci, którzy je lubią, traktują te elementy, jako swoiste uzupełnienie całego stroju.”

„Wydaje mi się, że dla panów dodatki są tak samo ważne, jak dla pań, ale panowie wolą kupić jeden dodatek na lata, niż wiele różnych.”

7. Zasada 80/20 – 80% rzeczy bazowych i 20% rzeczy modnych

Większość stylistów promuje zasadę, która mówi, że większość rzeczy w szafie powinna być prosta, a tylko niewielka część modna. Mieliśmy nadzieję znaleźć u sprzedawców na Targu pod Zamkiem potwierdzenie tej zasady i się nie myliliśmy.

Czy mężczyźni kupują modne, czy klasyczne kurtki i płaszcze?

„Na stu mężczyzn osiemdziesięciu kupi klasyczny płaszcz, a dwudziestu modny, przy czym wśród tych dwudziestu mężczyzn większość to młodzi ludzie.”

„Klasyka sprzedaje się najlepiej, dlatego stawiamy na nią w pierwszej kolejności. Modne kolorowe lub wzorzyste kurtki to zwykle tylko uzupełnienie naszej oferty.”

Rezultaty naszej sondy dowodzą, że sprzedawcy odzieży na Targu pod Zamkiem mają naprawdę dużą wiedzę dotyczącą ubrań i spore wyczucie, jeśli chodzi o ich dobór. Ci przedsiębiorcy oferują świetne polskie rzeczy w bardzo korzystnych cenach, i z pewnością to jest właśnie sekret ich sukcesu.

CHCE POZNAĆ PEŁNĄ OFERTĘ

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.