Farma fotowoltaiczna przy Punkcie Utrzymania Taboru
Nowa instalacja powstanie na terenie Punktu Utrzymania Taboru POLREGIO w Łukowie, gdzie przeprowadzane są przeglądy i naprawy elektrycznych zespołów trakcyjnych – od podstawowych po najbardziej zaawansowane. Dzięki panelom słonecznym aż około 90 proc. energii potrzebnej do pracy tego centrum serwisowego będzie pochodzić z odnawialnych źródeł.

Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina
Budowana farma osiągnie moc 100 kWp, a towarzyszący jej magazyn energii będzie miał pojemność 80 kWh.
– Instalacja fotowoltaiczna w naszym centrum w Łukowie pozwoli osiągnąć niemal pełną samowystarczalność energetyczną. To efekt wcześniejszych działań związanych z modernizacją instalacji elektrycznej i oświetleniowej, dzięki którym znacząco zmniejszyliśmy zapotrzebowanie na energię – podkreśla Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO.
Ekologia i oszczędności
Inwestycja przełoży się nie tylko na mniejsze zużycie energii z sieci, ale również na realne oszczędności finansowe. Spółka szacuje, że korzystanie z własnej, zielonej energii obniży koszty funkcjonowania łukowskiego zaplecza technicznego o kilkaset tysięcy złotych rocznie.
Budowa farmy zostanie przeprowadzona w formule „projektuj i buduj” i potrwa około roku.
Więcej lokalizacji z panelami
Łuków nie jest pierwszym miejscem, w którym POLREGIO sięga po odnawialne źródła energii. Podobna instalacja działa już w Centrum Utrzymania Taboru w Skarżysku-Kamiennej, gdzie panele zamontowano na dachu hali napraw oraz wiacie parkingowej. Obecnie osiąga ona moc 127 kWp, a razem z magazynem energii dostarcza około 140 MWh rocznie – co pokrywa ponad 40 proc. zapotrzebowania obiektu.
Zobacz również
Plany związane z fotowoltaiką dotyczą również Opola. W ramach modernizacji Punktu Utrzymania Taboru w Kędzierzynie-Koźlu spółka zamierza zamontować panele o mocy 150 kW.
Kolej bardziej przyjazna środowisku
POLREGIO podkreśla, że inwestycje w odnawialne źródła energii to element szerszej strategii spółki. Wdrożenie farmy fotowoltaicznej w Łukowie ma znaczenie nie tylko ekonomiczne, ale też ekologiczne – wpisuje się bowiem w działania na rzecz redukcji emisji CO₂ i zwiększenia udziału zielonej energii w działalności przewoźnika kolejowego.
Najnowsze posty
Dodaj opinię