Polki oszalały na punkcie zielonych warzyw

Polki zakochały się w zielonych warzywach. Szczególnie dużą popularnością cieszą się szpinak i cukinia, ponieważ mają wiele witamin korzystnie wpływających na nasz organizm. Mogą być dodawane do każdej potrawy, przystawki lub jako dodatek do ciast czy koktajli.

Wiosna to jedna z piękniejszych pór roku. Przyroda budzi się do życia, a na naszych talerzach wreszcie mogą gościć świeże, smaczne, zdrowe i kolorowe warzywa. Jest to również okres, w którym szczególnie chcemy zadbać o swoją figurę, gdyż lato zbliża się nie ubłagalnie. Często wtedy sięgamy po ekologiczną żywność, która jest lekkostrawna i nisko kaloryczna.

Cukinia, nazywana także kabaczkiem, należy do warzyw dyniowatych. Ma bardzo wiele witamin, np. A, C, K, PP, B1 i beta karoten, dodatkowo zawiera potas, magnez i żelazo. Odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na przemianę materii. Najwięcej wartości odżywczych ma, gdy jest młoda, a jej wielkość nie przekracza 20 cm. Nie jest wymagającym warzywem, dlatego coraz częściej jest uprawiana w naszym regionie, w przydomowych ogródkach. Najpopularniejszymi daniami z tym zielonym warzywem są: leczo, cukinia nadziewana, placki z cukinii. Występuje też pod postacią dodatku do pizzy, sosu czy koktajlu. Często pojawia się też na ruszcie grillowym.

Cukinia nadziewana

–2 cukinie
– ryż
– kurczak
– natka pietruszki
– szpinak
– przyprawy
– szczypiorek
– ser mozzarella

Gotujemy ryż i obsmażamy kurczaka. Cukinię płuczemy kroimy na pół i wydrążamy z niej miąższ, blendujemy go wraz z innymi pokrojonymi już składnikami. Następnie uzyskanym farszem nadziewamy każdą połówkę.
Pieczemy w temperaturze 175 stopni. Około 30 minut, 15 minut przed  końcem posypujemy serem mozzarellą.

gvghj

Szpinak ma właściwości lecznicze
i antynowotworowe, chroni tez przed miażdżycą. Zawiera wiele składników odżywczych szczególnie potas, żelazo i kwas foliowy, ma w sobie dużo witaminy C i beta-karotenu. Podobnie jak cukinia, szpinak rządzi na dzisiejszych stołach. Dania z tym składnikiem często są bardzo wykwintne i smaczne. Szpinak pasuje niemal do wszystkiego. Możemy dodawać go do pizzy, do spaghetti, zrobić farsz do pierogów, kopytek, czy naleśników. Największym zainteresowaniem w ostatnich miesiącach jest robienie z niego koktajli. Idealnie sprawdza się również w owocowo-warzywnych sokach czy też ciastach.

bbb

Zarówno cukinia, jak i szpinak są niezwykle smacznymi bombami witaminowymi. Pamiętajmy o tym i jedzmy często te warzywa pod różnymi postaciami. Dzięki nim będziemy zdrowsi, smukli i odporni na rożne choroby. Próbujmy, wymyślajmy nowe, amatorskie przepisy, w których główną rolę będzie odgrywał SZPINAK I CUKINIA.

 

 

WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.