Podwyżka cen biletów PKP Intercity od 13 stycznia 2022. Nowy cennik biletów

lublin warszawa intercity pkp pesadart
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

PKP Intercity poinformowało, że od 13 stycznia 2022 r. zmieni się cennik biletów. To pierwsza podwyżka cen biletów w PKP Intercity od 2014 roku.

PKP Intercity: Od 13 stycznia podwyżka cen biletów

„Konieczne było urealnienie cennika oraz dostosowanie go do sytuacji rynkowej” – tłumaczy podwyżkę cen biletów PKP Intercity. Przewoźnik wyjaśnia, że od 2014 r., kiedy to ostatni raz miała miejsce podwyżka cen biletów, znacząco zwiększyły się koszty działalności spółki: ceny energii trakcyjnej (o ok. 65 proc.) oraz remontów taboru kolejowego oraz stacji postojowych (ponad 140 proc.).

Jak podkreśla spółka, ceny biletów PKP Intercity obowiązujące od 13 stycznia 2022 roku podzielone będą według pięciu progów. Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15/30/45 proc. Dotychczas rabat był niższy i wynosił 10/20/30 proc. Ostatnie dwa progi (obowiązują wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC) to stała oferta „Promo Plus” i „Super Promo”.

Nowy cennik PKP Intercity od 13 stycznia 2022:

  • cena bazowa biletu na pociąg Express InterCity Premium (Pendolino) wyniesie 169 złotych (podwyżka o 19 zł);
  • cena bazowa biletu na pociąg Express InterCity wyniesie 149 złotych (podwyżka o 9 zł);
  • cena bazowa biletu na pociąg IC i TLK wyniesie 69 złotych (podwyżka o 9 zł).

Promocja Multiprzejazd PKP Intercity

Od 13 stycznia 2022 roku dostępna będzie nowa oferta Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie.

Wybierając Multiprzejazd będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w 2. klasie za 119 zł i w 1. klasie za 159 zł. Natomiast Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity. Bilet na podróże w 2. klasie kosztuje 239 zł, a w 1. klasie – 396 zł.

Równocześnie PKP Intercity rezygnuje z oferty biletów weekendowych. Jak tłumaczy przewoźnik, jej celem było zachęcenie podróżnych do korzystania z kilku przejazdów, zwłaszcza w soboty. Tymczasem dane sprzedażowe pokazały, że najczęściej były one wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.