Paczkomaty InPost będą nieczynne

paczkomat inpost
Paczkomat InPost | fot. Dominik Wąsik

Paczkomaty InPost będą nieczynne. Ma to związek z pracami serwisowymi urządzeń. Nie będzie można nadać nowych przesyłek.

InPost poinformował o pracach serwisowych, które zaplanowane są na 15-17 sierpnia 2020. W związku z tym część usług będzie niedostępna, w tym obsługa paczkomatów. Prace rozpoczną się 15 sierpnia od godziny 6:00 i potrwają do 17 sierpnia do godziny 2:00.

„Informujemy, że będzie możliwość odebrania paczek, które zostały umieszczone w paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej – zarówno przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną” – czytamy w komunikacie firmy.

Nie działa paczkomat InPost

Z jakimi utudnieniami liczyć się muszą klienci InPostu? Przede wszystkim w tym okresie nie będą aktualizowane statusy przesyłek. Klienci również nie będą otrzymywali powiadomień z kodami do odbioru paczek. Sytuacja wróci do normy dopiero po zakończeniu prac serwisowych.

W trakcie prac technicznych:

  • nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych w Paczkomatach i PaczkoPunktach;
  • nie będzie możliwości umieszczenia w Paczkomacie paczek z etykietą utworzoną przed rozpoczęciem okna serwisowego;
  • nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania; 
  • nie będzie dostępna usługa Paczka w Weekend;
  • nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
  • nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do Klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
  • nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
  • nie będzie możliwość przekierowania przesyłek;
  • w trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;
  • nie będzie działać usługa Urząd 24;
  • nie będzie działać usługa Lodówkomaty
  • brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
  • nie będzie dostępna infolinia InPost; 
  • nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
  • nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet przesyłek paczkomatowych oraz przesyłek Kurier Standard przez integrację (APIv2, APIv4) oraz Managera Paczek.

Terminy odbiorów (dla paczek umieszczonych w paczkomacie w trakcie przerwy), ważności etykiet, kodów zwrotu oraz toku reklamacji zostaną wydłużone o czas trwania prac serwisowych.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.