Nowy sposób oszustwa. Tym razem na przedsiębiorcach. Sprawca, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminal kontaktuje się w sprawie jego rzekomej awarii.
Pierwszy sposób tego oszustwa został wykorzystany we Włodawie. Sprawca, podając się za przedstawiciela jednej ze współpracujących firm poinformował kobietę o rzekomej awarii terminala płatniczego i zaoferował niezwłoczną pomoc w usunięciu usterki.
W tym celu polecił zalogowanie się oraz wygenerowanie doładowania zgodnie z jego wskazówkami w kwocie 300 zł. W związku z niemożnością usunięcia „usterki” mężczyzna jeszcze 3 – krotnie telefonicznie poprosił kobietę o wprowadzenie kodów i generowanie doładowań. Miały to być „próbne” doładowania nieobciążające konta sklepu.
Po jakimś czasie kobieta zadzwoniła do firmy, z której pracownikiem rzekomo rozmawiała, gdzie okazało się, że żaden z pracowników nie usuwał „awarii”, zaś kwota 1200 zł obciążyła konto sklepu, w którym pracuje 50-latka.
Jest to kolejny rodzaj oszustw aby uniknąć takiego zagrożenia, wystarczy pamiętać o zwykłych środkach ostrożności!
Dodaj swój komentarz