Przedsiębiorco uważaj na nowy sposób oszustwa! Rzekoma awaria terminala płatniczego

Nowy sposób oszustwa. Tym razem na przedsiębiorcach. Sprawca, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminal kontaktuje się w sprawie jego rzekomej awarii.

 

Pierwszy sposób tego oszustwa został wykorzystany we Włodawie. Sprawca, podając się za przedstawiciela jednej ze współpracujących firm poinformował kobietę o rzekomej awarii terminala płatniczego i zaoferował niezwłoczną pomoc w usunięciu usterki.

 

W tym celu polecił zalogowanie się oraz wygenerowanie doładowania zgodnie z jego wskazówkami w kwocie 300 zł. W związku z niemożnością usunięcia „usterki” mężczyzna jeszcze 3 – krotnie telefonicznie poprosił kobietę o wprowadzenie kodów i generowanie doładowań. Miały to być „próbne” doładowania nieobciążające konta sklepu.

 

Po jakimś czasie kobieta zadzwoniła do firmy, z której pracownikiem rzekomo rozmawiała, gdzie okazało się, że żaden z pracowników nie usuwał „awarii”, zaś kwota 1200 zł obciążyła konto sklepu, w którym pracuje 50-latka.

 

Jest to kolejny rodzaj oszustw aby uniknąć takiego zagrożenia, wystarczy pamiętać o zwykłych środkach ostrożności!



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.