W niedzielę weszły w życie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity. Na kursowanie kilkudziesięciu składów jeżdżących do i ze stolicy wpłynęły prace związane z przebudową stacji Warszawa Zachodnia.
Zmiana rozkładu PKP Intercity – marzec 2021
Największe zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity wynikają z rozpoczętej w ubiegłym roku przebudowy Warszawy Zachodniej. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne.
26 marca rozpocznie się Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej. Zakres robót rozszerzy się na dwa perony. Prace wymagają również wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.
Zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity
40 pociągów zostanie skierowanych przez stację Warszawa Gdańska, która jest przygotowywana na przyjęcie większej liczby pasażerów. Na trzech peronach będą schody ruchome, które ułatwią drogę do przejścia i komunikacji miejskiej. W połowie roku gotowe będą dwie nowe kładki.
14 z nich będzie rozpoczynać lub kończyć bieg na tej stacji:
- TLK 13110/31110 Wit Stwosz relacji Warszawa Gdańska – Kraków Główny – Warszawa Gdańska (w stronę Warszawy od 26 marca);
- IC 17100/71101 Zamenhof relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra – Warszawa Gdańska (w stronę Zielonej Góry od 14 marca, z Zielonej Góry od 26 marca);
- IC 81112/18112 Noteć relacji Piła – Warszawa Gdańska – Piła;
- IC 15106/51106 Brda relacji Warszawa Gdańska – Bydgoszcz Główna – Warszawa Gdańska;
- IC 4120/4150 Daszyński relacji Bielsko-Biała/Zwardoń – Warszawa Gdańska (od 26 marca);
- IC 15100 Słowiniec relacji Warszawa Gdańska – Gdynia Główna;
- IC 1906 Rubinstein relacji Warszawa Gdańska – Łódź Fabryczna (od poniedziałku do piątku);
- IC 9109 Łęcka relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
- IC 9111 Tuwim relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
- IC 71104 Warta relacji Poznań Główny – Warszawa Gdańska (od 26 marca).
17 kolejnych będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska oraz dodatkowo Warszawę Wschodnią:
- IC 91101/19100 Łodzianinrelacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
- TLK 91131/19130 Zosia relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska i Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (z Łodzi od poniedziałku do piątku, a z Warszawy oprócz sobót i niedziel w okresie 10-25 kwietnia i 8-30 maja);
- IC 1900/9101 Borynarelacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
- IC 1902/9103 Telimena relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Łódź Fabryczna;
- IC 1906/9107 Rubinstein relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (z Warszawy w soboty i niedziele);
- IC 1910 Tuwim relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
- IC 1912 Syrenarelacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
- IC 41105/14104 Kmicic relacji Częstochowa – Warszawa Wschodnia – Częstochowa (w stronę Warszawy od 26 marca);
- IC 1420/1450 Daszyński relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko-Biała/Zwardoń;
- IC 5130 Kujawiak relacji Bydgoszcz Główna – Warszawa Wschodnia (od 26 marca);
- IC 41010 Chopin relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia (od 26 marca).
Dla kolejnych 9 pociągów tranzytujących Warszawę, stacja Warszawa Gdańska będzie jedynym postojem w stolicy:
- IC 6127/1626 Słowacki relacji Wrocław – Białystok – Wrocław;
- IC 72101 Lubuszanin relacji Zielona Góra – Chełm;
- TLK 18153 Parsęta relacji Łódź Fabryczna – Kołobrzeg;
- TLK 81114 Pobrzeżerelacji Kołobrzeg – Łódź Fabryczna (od 29 kwietnia);
- IC 5320 Żeromski relacji Olsztyn – Kraków Główny;
- IC 5422 Skarbek relacji Olsztyn – Bielsko-Biała;
- IC 1632 Dąbrowska relacji Białystok – Wrocław;
- IC 4122 Pilecki relacji Racibórz – Białystok.
Stacja Warszawa Wschodnia będzie jedynym postojem w Warszawie dla kolejnych 17 pociągów przewoźnika, z których niemal wszystkie będą na tej stacji zaczynać lub kończyć trasę:
- IC 31106/13106 San relacji Przemyśl – Warszawa Wschodnia – Przemyśl;
- IC 31104 Witos relacji Przemyśl – Warszawa Wschodnia;
- TLK 83170 Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków;
- IC 5128 Rejewski relacji Bydgoszcz – Warszawa Wschodnia;
- TLK 21110/12110 Nida relacji Kielce – Warszawa Wschodnia – Kielce;
- IC 11000/11010 Skaryna relacji Warszawa Wschodnia – Brześć – Warszawa Wschodnia;
- IC 11106/11110 Starzyński relacji Warszawa Wschodnia – Terespol – Warszawa Wschodnia;
- IC 11014/11004 Niemcewicz relacji Terespol – Warszawa Wschodnia – Terespol;
- TLK 21100 Chełmianin relacji Chełm – Warszawa Wschodnia;
- IC 2150 Oleńka relacji Lublin – Warszawa Wschodnia (w soboty oraz 4 kwietnia);
- TLK 21010 Kiev Expressrelacji Jagodin – Warszawa Wschodnia;
- IC 11012 Mickiewicz relacji Brześć – Warszawa Wschodnia.
5 pociągów obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT) będzie kursować przez podmiejską linię średnicową z zatrzymaniem na stacji Warszawa Śródmieście (w zamian za pomijany postój Warszawa Centralna):
- IC 6123 Baczyński relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia (od 10 kwietnia do 30 maja w soboty i niedziele, oprócz 1 i 2 maja);
- IC 6121 Asnyk relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia (od 10 kwietnia do 30 maja w niedziele, oprócz 2 maja oraz 15 maja);
- IC 5322 Sienkiewicz relacji Olsztyn Główny – Kraków Główny;
- IC 12103 Czartoryski relacji Warszawa Zachodnia – Lublin Główny;
- IC 21104 Bystrzyca relacji Lublin Główny – Warszawa Zachodnia.
Ograniczona przepustowość linii kolejowych w Warszawie sprawia, że od 14 marca zawieszone zostanie kursowanie pociągów:
- EIC Krakus relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
- EIC Norwid relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
- TLK Krasiński relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa;
- IC Modrzejewska relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
- IC Lajkonik relacji Kraków – Gdynia – Kraków;
- EIC Ondraszek relacji Bielsko-Biała – Warszawa – Bielsko-Biała;
- EIC Klimczokrelacji Bielsko-Biała – Gdynia – Bielsko-Biała;
- EIC Ślęża relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa.
Dodaj swój komentarz