Nowe pętle autobusowe, modernizacja obecnych i kolejne ładowarki pod znakiem zapytania. Oferty znacznie przewyższają budżet

Autobus MPK Lublin na przystanku Węglin Wróbla 02
Autobus MPK Lublin na przystanku Węglin Wróbla 02 | fot. Dominik Wąsik

W Lublinie zapowiadane są istotne zmiany w komunikacji miejskiej, obejmujące budowę nowych pętli autobusowych, modernizację obecnych oraz instalację kolejnych ładowarek dla autobusów elektrycznych. Złożone oferty znacznie przekraczają założony budżet, co może wstrzymać realizację tych projektów. Teraz władze będą musiały podjąć decyzję, czy unieważnić przetarg, czy poszukać dodatkowych funduszy na jego sfinansowanie.

Lublin. Nowe pętle wraz z ładowarkami dla autobusów elektrycznych

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy punktów ładowania dla autobusów elektrycznych oraz modernizację pętli autobusowych w Lublinie. Projekt podzielono na pięć części, z których każda obejmuje inne lokalizacje i specyfikacje.

Prace mają objąć m.in. rozbudowę istniejących pętli autobusowych z dostosowaniem ich do obsługi autobusów elektrycznych, budowę nowych stanowisk ładowania, instalację punktów dynamicznej informacji pasażerskiej, modernizację oświetlenia oraz utworzenie miejsc postojowych i infrastruktury dla rowerzystów.

Zadanie I Koncertowa: Prace obejmą modernizację pętli przy ulicy Koncertowej, znajdującej się na końcowym odcinku drogi gminnej nr 106365L w Lublinie, łączącej się z ul. Cedrową na terenie Gminy Niemce. Zakres zadań przewiduje budowę 9 miejsc postojowych oraz dwustanowiskowej ładowarki dla autobusów elektrycznych. Powstanie również infrastruktura dla pieszych, rowerzystów oraz pasażerów, w tym przystanki, budynek socjalno-sanitarny, stojaki na rowery, biletomat, monitoring i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej. Obszar pętli otaczają osiedla mieszkaniowe, które od zachodniej strony ulicy intensywnie się rozbudowują.

Zadanie II Wojciechowska: W rejonie pętli przy ulicy Wojciechowskiej, w ciągu drogi powiatowej nr 2226L, planuje się budowę 4 miejsc postojowych i jednostanowiskowej ładowarki dla autobusów. Pętla znajduje się przy skrzyżowaniu z ul. Lipniak, a ulica biegnie w kierunku Gminy Konopnica. Infrastruktura zostanie rozbudowana o chodnik dla pieszych, wiatę przystankową oraz budynek socjalno-sanitarny. Zainstalowany będzie monitoring i dynamiczny system informacji pasażerskiej. W pobliżu zlokalizowana jest zabudowa jednorodzinna, tereny zieleni publicznej oraz tereny usługowe z bezpośrednim dostępem do przystanku.

Zadanie III Mełgiewska: Modernizacja obejmie pętlę przy ulicy Mełgiewskiej, na wschodzie miasta, w ciągu drogi gminnej nr 113007L, w rejonie granicy z Gminą Świdnik, niedaleko dróg krajowych S12 i S17. Przewiduje się budowę 3 miejsc postojowych, jednostanowiskowej ładowarki, punktów przystankowych, budynku socjalno-sanitarnego oraz stojaków na rowery. Projekt zakłada także przebudowę nawierzchni jezdni oraz instalację punktu dynamicznej informacji pasażerskiej. Teren obecnej, nieurządzonej pętli jest zadrzewiony i pozbawiony chodników.

Zadanie IV Kupiecka: Projekt dotyczy lokalizacji przy ulicy Kupieckiej (droga gminna nr 113039L), w sąsiedztwie Centrum Handlowego SKENDE Shopping i sklepu IKEA, tuż przy granicy z Gminą Niemce. Prace obejmą montaż jednostanowiskowej ładowarki, budowę dwóch przystanków autobusowych z systemem prowadzenia osób niedowidzących oraz przejścia dla pieszych z azylem. Zainstalowana zostanie również wiata przystankowa, monitoring i dynamiczna informacja pasażerska. Okoliczne chodniki prowadzą bezpośrednio do pobliskich sklepów i usług.

Zadanie V Smoluchowskiego: W ramach projektu rozbudowana zostanie pętla przy ulicy Smoluchowskiego, na przedłużeniu drogi powiatowej nr 2393L, w rejonie skrzyżowania z ul. Herberta. Plan obejmuje budowę 4 miejsc postojowych, dwustanowiskowej ładowarki dla autobusów, budynku socjalno-sanitarnego oraz dróg dojazdowych i chodników. Zaplanowano także budowę przejścia dla pieszych z azylem, punktu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu. Obszar budowy jest częściowo nieurządzony, a częściowo zagospodarowany jako parking dla samochodów ciężarowych.

Oferty zbyt drogie

Termin składania ofert minął 15 października, a wpłynęły cztery oferty, wszystkie przekraczające założony budżet 740 tys. złotych – najtańsza opiewa na 1 082 400 zł, najdroższa zaś na 1 894 200 zł. Teraz urzędnicy będą analizować oferty pod kątem formalnym. Po ocenie możliwe jest unieważnienie przetargu lub dołożenie dodatkowych środków, aby przyjąć najkorzystniejszą ofertę.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.