Roczny koszt utrzymania pięciu szaletów miejskich w Lublinie wynosi niespełna milion złotych. Utrzymanie czystości w toaletach i ich obsługę powierzono miejskiej spółce – Lubelskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej.
Ile kosztuje utrzymanie toalet miejskich w Lublinie?
Zamówienie na utrzymanie szaletów miejskich na terenie miasta Lublin udzielono z wolnej ręki Lubelskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej. Umowa zawarta z miejską spółką obowiązuje od 1.02.2021 do 28.02.2022 r.
„Za każdy miesiąc realizacji umowy LPGK otrzymuje ryczałtowe wynagrodzenie w wysokości 75 tys. zł (w sumie 975 tys. zł za cały okres umowy – przyp. red.)” – mówi Monika Głazik z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
W ramach umowy LPGK utrzymuje 5 szaletów na terenie miasta (Plac Litewski, Ogród Saski, Park Ludowy – 2 szalety i pod ul. Zamkową).
„Obowiązki wynikają z zawartej umowy – są to m.in. oznakowanie szaletów, zapewnienie minimum jednej osoby obsługującej szalet, utrzymanie budynków we właściwym stanie sanitarno-porządkowym oraz technicznym (wykonywanie drobnych remontów), zabezpieczenie środków czystości oraz ponoszenie kosztów eksploatacji budynków” – wymienia.
W zeszłym roku z tytułu wpływów z opłat pobieranych za korzystanie z miejskich toalet (2 zł w sprawie większej i mniejszej potrzeby) na konto miasta trafiła kwota prawie 110 tys. złotych. Według statystyk prowadzonych przez LPGK w 2020 r. z szaletów skorzystało ponad 61 tys. osób.
Dodaj swój komentarz