Nie masz przy sobie karty, a tylko gotówkę? Możesz mieć problem z zakupem biletu. Częste awarie biletomatów

Brak możliwości płatności gotówką za bilet w biletomacie Lubika
Brak możliwości płatności gotówką za bilet w biletomacie Lubika | fot. Dominik Wąsik

Sytuacje, w których biletomaty nie chcą przyjąć płatności gotówką lub kartą, zdarzają się – potwierdza Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, wyjaśniając, że są to pojedyncze przypadki. Pasażerowie widzą ten problem inaczej.

Problemy z biletomatami Lubika

Niemal codziennie pasażerowie komunikacji miejskiej w Lublinie napotykają problemy z działaniem biletomatów stacjonarnych Lubika ustawionych przy głównych przystankach. Automaty, zamiast działać sprawnie i ułatwiać mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej, coraz częściej zawodzą.

Zgłoszenia dotyczą bowiem zawieszania się biletomatów, czy problemów z płatnościami. Przy zakupie biletu może się okazać, że akurat w tym momencie biletomat nie przyjmuje płatności gotówką, lub kartą. Dlatego, jeśli masz przy sobie tylko jedną formę płatności, biletu nie kupisz.

Dlaczego tak się dzieje, że biletomaty raz przyjmują banknoty, innym razem ta możliwość jest niedostępna? Czy jest to usterka sprzętu, czy może winien jest temu sam pasażer? Wyjaśnienia tego problemu szukaliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego.

„Wybór formy płatności za bilet w biletomacie uzależniony jest od dostępności formy płatności. Zazwyczaj brak możliwości zapłaty gotówką wynika z faktu zablokowania toru monet – wówczas funkcja płatności gotówką jest wyłączona. Taka informacja jest na bieżąco weryfikowana przez naszych serwisantów i skutkuje ich wizytą przy biletomacie celem udrożnienia toru monet” – tłumaczy Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Usterki usuwane są na bieżąco

„Niestety nie mamy wpływu na takie działanie biletomatu, bo zazwyczaj ta usterka powodowana jest przez samych użytkowników biletomatu – kupujących, którzy np. próbują wrzucić jednocześnie kilka monet naraz. Nasze służby na bieżąco prowadzą serwis urządzeń, usuwając nieprawidłowości, ale staramy się także szybko reagować na wszelkie zgłoszenia, które otrzymujemy” – mówi Monika Fisz.

Biletomat nie przyjmuje banknotów

Pasażerowie często uskarżają się również na brak możliwości płatności za bilet grubymi banknotami, w sytuacji, gdy nie mają przy sobie drobnych. Na wyświetlaczu biletomatu jest infografika, na której wyraźnie widać, że automat przyjmuje banknoty 10-, 20-, 50-, 100-, 200-, a nawet 500-złotowe.

Jednak przy zakupie 15-minutowego biletu za 3 zł możemy zapomnieć o możliwości płatności większymi banknotami, trzeba mieć drobne lub dyszkę. Okazuje się, że zapłata za bilet zakupiony w biletomacie uzależniona jest od rodzaju oraz wartości biletu.

płatność gotówką za bilet w biletomacie

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.