Ważny temat? Prześlij newsa!

MPK chce uniknąć kolejnych pożarów trolejbusów. Ten system ma ostrzec przed zagrożeniem

Spotted Lublin

Po pożarze trolejbusu w zajezdni przy ul. Grygowej, do którego doszło w ubiegłym roku, MPK Lublin dmucha na zimne i wyposaża trolejbusy w system wczesnego wykrywania. System ma ostrzec przed pożarem trolejbusu Pożar trolejbusu, o którym wspomnieliśmy, miał miejsce w listopadzie 2021 r. na terenie zajezdni trolejbusowej MPK przy ul. Grygowej w Lublinie. W środku […]

MPK Lublin zamontowało w trolejbusach system ostrzegania przed pożarem

MPK Lublin zamontowało w trolejbusach system ostrzegania przed pożarem | fot. Dominik Wąsik

Po pożarze trolejbusu w zajezdni przy ul. Grygowej, do którego doszło w ubiegłym roku, MPK Lublin dmucha na zimne i wyposaża trolejbusy w system wczesnego wykrywania.

System ma ostrzec przed pożarem trolejbusu

Pożar trolejbusu, o którym wspomnieliśmy, miał miejsce w listopadzie 2021 r. na terenie zajezdni trolejbusowej MPK przy ul. Grygowej w Lublinie. W środku nocy w płomieniach stanął 12-metrowy trolejbus marki Ursus. Ogień pojawił się okolicach baterii na dachu trolejbusu, pomimo że pojazd nie był podłączony do sieci. Straty oszacowano na pół miliona złotych.

O tym pisaliśmy tu: Pożar na terenie zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej. Straty na pół miliona złotych

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wyciągnęło wnioski z tej lekcji i zakupiło specjalny system wczesnego wykrywania. Urządzenia, mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach trolejbusów, zostały zamontowane na 38 pojazdach – 37 12-metrowych trolejbusach marki Ursus oraz jednym autobusie elektrycznym Ursus E 70110.

„Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów oraz mistrzów, natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur” – tłumaczy Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.

W ramach zadania uruchomiono cztery stanowiska – na dyspozytorni trolejbusowej, dyspozytorni autobusowej oraz u mistrzów na dwóch halach warsztatowych.

„Jeśli będziemy mieć do czynienia z zagrożeniem pożarowym, wówczas pojawi się sygnał dźwiękowy oraz świetlny, a na specjalnym wyświetlaczu wskazany zostanie numer taborowy pojazdu. System będzie aktywny w czasie, w którym trolejbusy są wyłączone i zaparkowane na terenie zajezdni” – wyjaśnia Opasiak.

Docelowo urządzenia mają pojawić się na wszystkich trolejbusach i autobusach elektrycznych. Montaż systemu kosztował 200 tys. zł netto.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Rubens
2 lat temu

Montować do baterii które powinny być zezłomowane? Marnotrawstwo w najlepszym wydaniu.

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check