Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Port Lotniczy Lublin, mimo trudności finansowych, pracuje nad ambitnymi planami rozwoju. Władze lotniska prowadzą rozmowy z niskokosztowymi przewoźnikami, aby w przyszłym roku otworzyć bazę operacyjną oraz negocjują z Lufthansą powrót trasy do Frankfurtu. Te działania mają na celu zwiększenie ruchu pasażerskiego i poprawę wyników finansowych lotniska.
Lubelskie lotnisko – notuje coraz więcej pasażerów
W 2023 roku Port Lotniczy Lublin obsłużył 399 tys. pasażerów, co jest najlepszym wynikiem po pandemii COVID-19. Był to wzrost o 70 tys. podróżnych w porównaniu do 2022 roku. Pomimo tego sukcesu, lotnisko odnotowało stratę netto wynoszącą 35 mln złotych – największą w swojej historii. Władze lotniska wskazują na wewnętrzne problemy przewoźników, co odbija się na jego rentowności.
– „Rok 2024 będzie nadal trudny pod względem rozwoju regularnej siatki połączeń.
napisano w sprawozdaniu spółki
Jako główne problemy wskazuje się brak samolotów i załóg: Najwięksi gracze, tacy jak Wizzair i Ryanair, borykają się z niedoborem zasobów, co ogranicza rozwój liczby połączeń. Ograniczenie operacji: Przewoźnicy przenoszą ruch na najbardziej opłacalne kierunki, zamiast otwierać nowe trasy.

Baza niskokosztowego przewoźnika — szansą dla lotniska Lublin
Port Lotniczy Lublin planuje otworzenie bazy operacyjnej jednego z niskokosztowych przewoźników w 2025 roku. Będzie to możliwe dzięki promocji regionu za granicą i stworzeniu atrakcyjnej oferty przylotowej. W 2024 roku planowane są spotkania z przewoźnikami, przedstawicielami samorządu i lokalnym biznesem w celu promocji regionu i przyciągnięcia nowych połączeń.
– „Pomimo trudności w rozmowach o dodatkowych połączeniach z przewoźnikami lowcostowymi, nadal planowana jest baza operacyjna jednego z nich, jeszcze w 2025 roku. Uzależnione jest to od odpowiedniej promocji regionu na rynkach zagranicznych i tworzenia potencjału przylotowego do regionu Lubelszczyzny. Na 2024 planowane są spotkania biznesowe z przewoźnikami lotniczymi, przedstawicielami samorządu, lokalnego biznesu oraz turystyki w celu promocji regionu za granicą, przedstawienia oferty lotniczej i zachęcania do uruchamiania nowych połączeń„.
napisano w sprawozdaniu spółki
Promocja regionu i powrót lotów do Frankfurtu
Władze portu widzą potencjał w przyciągnięciu większej liczby pasażerów do regionu Lubelszczyzny.
Port Lotniczy Lublin dąży do przywrócenia lotów do Frankfurtu z Lufthansą, co było jednym z głównych połączeń międzynarodowych przed jego zawieszeniem w 2016 roku. Władze zdają sobie sprawę, że połączenie do Frankfurtu jest kluczowe dla pasażerów korzystających z portu jako miejsca przesiadkowego do innych międzynarodowych destynacji.

Lufthansa może wrócić do lubelskiego lotniska
Władze lotniska prowadzą rozmowy z Lufthansą w celu ponownego uruchomienia tej trasy w najbliższych 12 miesiącach.
W sezonie letnim Port Lotniczy Lublin oferuje regularne loty do takich miast jak Dublin, Gdańsk, Londyn Luton, Mediolan Bergamo (Ryanair), Londyn Luton, Burgas, Split (Wizz Air), oraz Warszawa (LOT). Dodatkowo, obsługuje 9 czarterowych lotów tygodniowo do popularnych wakacyjnych destynacji jak Antalya, Monastyr, Hurghada, Heraklion i Rodos.
Jakie są Twoje przemyślenia na temat przyszłości Portu Lotniczego Lublin? Podziel się swoimi opiniami w komentarzach i udostępnij ten artykuł!
A może Świdnik – Glasgow lub Świdnik – Edynburg? Byłoby super.
A kiedy wroci Monachium?
Lublin-Stansted
A może Lublin-Bristol?
Lublin-eindhoven na miłość boską.. samolot był zawsze wypchany po sufit a niewiadomo czego trasa wyleciała z repertuaru wizzaira
Lublin- Glasgow lub Lublin – Edinburgh
Dodaj opinię