Zakończyły się prace przy moście w ciągu al. Unii Lubelskiej, które polegały na zabezpieczeniu obiektu, poprzez wykonanie jego tymczasowego podparcia.
Pod płytą mostu zamontowano konstrukcję stalową. Podparcie oczepów filaru wykonano za pomocą ośmiu słupów stalowych o wysokości 2 m, wykonanych z dwuteowników. Połączono je w sposób trwały z oczepem mostu i jego fundamentem. Takie rozwiązanie zapewni nośność podpory pośredniej, zlokalizowanej na prawym brzegu rzeki, po stronie ul. Zamojskiej. Nowo powstałą konstrukcję zabezpieczono także antykorozyjną farbą.
Obowiązująca na moście organizacja ruchu, w tym ograniczenie tonażu do 10 ton, nadal pozostaje aktualna. Koszt prac związanych z zabezpieczeniem mostu wyniósł ponad 270 tys. zł.
Most stanowi przeprawę przez rzekę Bystrzycę dla uczestników ruchu zmierzających z północy na południe miasta, jezdnią zachodnią al. Unii Lubelskiej i łącznicą z ul. Zamojskiej w kierunku ronda Lubelskiego Lipca ’80. Szerokość mostu wynosi ponad 15 m, zaś jego długość około 63 m. Jest on wsparty na czterech żelbetowych filarach, o wysokości około 3 m. Most zaliczany jest do kategorii średnich. Stanowi on jeden ze 115 obiektów mostowych na terenie miasta.
Dla planowanej przebudowy al. Unii Lubelskiej trwa opracowywanie dokumentacji projektowej. Po etapie koncepcyjnym prowadzone są prace nad projektami budowlanymi. W następnej kolejności zostaną opracowywane projekty wykonawcze. Prace nad dokumentacją powinny zakończyć się do końca czerwca 2021 r.
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę al. Unii Lubelskiej na odcinku od CH VIVO do ronda Lubelskiego Lipca 80, łącznie z przebudową obu mostów. Dodatkowo zakłada się przebudowę skrzyżowania przy istniejącej stacji paliw oraz budowę drogi dojazdowej wzdłuż Targu pod Zamkiem. Po obu stronach ulicy powstaną również ścieżki rowerowe i chodniki.
Tyle pieniędzy za kilka metalowych filarów ?