Kończy się budowa nowego mostu na Bystrzycy. Kiedy pojadą nim pierwsi kierowcy?

most bystrzyca ulica muzyczna 700-lecia arena lublin rzeka

Powoli dobiegają końca prace przy przedłużeniu ul. Muzycznej, w której w skład wchodzi nowy most na Bystrzycy. Kiedy zostanie otwarty?

 

Most na Bystrzycy jest realizowany w ramach budowy ul. Muzycznej. Całe zadanie inwestycyjne zgodnie z umową ma zostać zrealizowane do końca maja tego roku i nic nie zagraża temu terminowi.

 

– Wykonawca jest w finalnej fazie prac – informuje Karol Kieliszek, rzecznik Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. Do ułożenia pozostały nawierzchnie jezdni i dróg dla rowerów, odtworzenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż rzeki, oznakowanie pionowe i poziome, uprzątnięcie terenu, założenie zieleni, montaż przewodów jezdnych trakcji trolejbusowej.

 

Dzisiaj (wtorek) most przechodzi próby obciążeniowe. Na przeprawę wjechało 6 ciężarówek o łącznej wadze 192 ton (32 tony każda). Specjalne czujniki zamontowane na konstrukcji mają mierzyć odkształcenie na moście. Jak informuje Kieliszek wyniki będą znane za kilka dni.

 

Po zakończeniu prac rozpoczną się odbiory. Obiekt zostanie dopuszczony do ruchu, gdy uzyska pozwolenie na użytkowanie. Będzie to najprawdopodobniej połowa czerwca.

 

Jakie linie pojadą po przedłużonej ul. Muzycznej?

– Na przedłużoną ul. Muzyczną zostaną skierowane dwie linie trolejbusowe 152 i 154. Będą to linie, które obecnie funkcjonują a ich trasa zostanie dostosowana do nowych potrzeb – informuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

 

Trasa linii 152:
Linia 152 od strony Czubów pojedzie ul. Nadbystrzycką – następnie nowym odcinkiem ul. Muzycznej, aż do Dworca PKP – ul. Stadionowa – ul. Lubelskiego Lipca ‘80 – Plac Bychawski i dalej po swojej starej trasie. W drugim kierunku Plac Bychawski – ul. Lubelskiego Lipca ‘80 –  ul. Stadionowa – Dworzec Główny PKP – ul. Muzyczna – ul. Nadbystrzycka i po starej trasie.

 

Trasa linii 154:
Linia 154 od. Ul. Głębokiej pojedzie prosto w ul. Muzyczną, aż do Dworca PKP – ul. Stadionowa – ul. Lubelskiego Lipca ’80 – ul. Wolska i po swojej trasie. Natomiast w kierunku przeciwnym ul. Wolska – ul. Lubelskiego Lipca ’80 – ul. Stadionowa – Dworzec PKP – ul. Muzyczna – ul. Głęboka i dalej po swojej trasie.

 

Eksploatacja nowo wybudowanych odcinków trakcji trolejbusowej rozpocznie się niezwłocznie po oddaniu nowego odcinka ul. Muzycznej do użytku.

 

Most 700-lecia Lublina ma 96 metrów długości i 26 metrów szerokości.

 

Próba wytrzymałości | fot. Miasto Lublin



5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Czy dobrze widzę – tam będzie tylko po JEDNYM pasie ruchu w każdą stronę a chodnik szerszy niż jezdnia ??!! Aż mnie zatkało, jak to skomentować jak w takiej sytuacji same wulgaryzmy przychodzą do głowy …

  2. Trzeba dokladnie czytac bylo napisane 26 metrow ale fajnie ze cos robia w Lublinie ten most to dobra inwestycja

  3. „Most 700-lecia Lublina ma 96 metrów długości i 266 metrów szerokości.” – 266 metrów szerokości?