Miasto przygotowuje się do przebudowy ul. Zana na odcinku od ul. Nadbystrzyckiej do al. Kraśnickiej. Zadanie obejmuje wymianę nawierzchni jezdni wraz z wyznaczeniem buspasów. Przybudowana zostanie również geometria skrzyżowań w zakresie budowy lewoskrętów.
Przebudowa ul. Zana
Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Zana. Ulica jest jednojezdniowa z czterema pasami ruchu na odcinku od ul. Nadbystrzyckiej do ul. Krasińskiego, zaś dwupasowa na fragmencie od ul. Krasińskiego do al. Kraśnickiej.
„Szerokość jezdni ul. Zana, w tym liczba pasów na określonych fragmentach pozostanie bez zmian. Przyjęte przez nas założenia mają na celu maksymalne wykorzystanie istniejącego pasa drogowego i możliwości terenowych” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę nawierzchni jezdni na całym odcinku wraz ze zmianą geometrii skrzyżowań z ulicami: Jana Sawy, Juranda/Wallenroda, Brzeskiej i Faraona w zakresie budowy lewoskrętów. Natomiast sygnalizacje świetlne mają zostać włączone do Systemu Zarządzania Ruchem.
W planach jest przebudowa oświetlenia drogowego oraz chodników i budowa dróg rowerowych (przynajmniej po jednej stronie ulicy) wraz z przejazdami, jak również przebudowa miejsc postojowych wzdłuż ulicy. Pojawią się tu też buspasy, które są wymogiem przy staraniu się o dofinansowanie z UE.
„Buspasy powstaną na odcinku czteropasowym, czyli od ul. Nadbystrzyckiej do ul. Krasińskiego. Tym samym będą tam nadal cztery pasy, w tym buspasy” – informuje Justyna Góźdź.
Powstaną też nowe zatoki autobusowe, infrastruktura przystankowa oraz zaplecze sanitarne dla kierowców komunikacji miejskiej. Przebudowę przejdzie także trakcja trolejbusowa. Zadanie zakłada również remont przejścia podziemnego.
Remont ulicy pod warunkiem uzyskania dofinansowania
ZDiM czeka ma oferty zainteresowanych firm do 11 września. Biuro projektowe będzie miało 17 miesięcy na przygotowanie dokumentacji, od daty podpisania umowy.
„Wykonanie inwestycji planowane jest po opracowaniu dokumentacji i uzyskaniu środków zewnętrznych dostępnych na projekty związane z rozwojem mobilności miejskiej w perspektywie finansowej 2021-2027” – mówi Góźdź.
Dodaj swój komentarz