Letnia woda i niskie ciśnienie w kranach. Mieszkańcy skarżą się na pogorszenie jakości ciepłej wody

Ciepła woda w kranie
Ciepła woda w kranie | fot. Adobe Stock

Od kilku dni mieszkańcy niektórych części miasta zaobserwowali, że z ich kranów – zamiast gorącej – leci letnia woda. Problem w przypadku ciepłej wody dotyczy również obniżonego ciśnienia wody w kranie. O co chodzi? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Letnia woda zamiast gorącej

Od wtorku, 1 października, mieszkańcy Lublina zgłaszają pogorszenie parametrów ciepłej wody w kranach. Problem dotyczy m.in. dzielnicy Sławinek, gdzie mieszkańcy skarżą się na letnią wodę zamiast gorącej oraz obniżone ciśnienie. „Ktoś wie, co się dzieje z ciepłą wodą w kranach? Zamiast gorącej leci letnia, a ciśnienie też jest bardzo niskie” – relacjonuje Zuzanna, jedna z mieszkanek.

Obniżenie jakości ciepłej wody zbiegło się ze startem sezonu grzewczego w Lublinie, co skłoniło wielu mieszkańców do podejrzeń, że oba te zdarzenia są powiązane. Z pytaniem o przyczyny tych problemów zwróciliśmy się do Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej (LPEC).

Rzecznik prasowa LPEC, Teresa Stępniak-Romanek, potwierdziła, że sytuacja ta była wynikiem zakłóceń, które miały miejsce na początku sezonu grzewczego. Poza sezonem grzewczym, ciepło dla całego systemu ciepłowniczego produkowane jest przez jedną elektrociepłownię. Jednak wraz z rozpoczęciem ogrzewania budynków zapotrzebowanie na ciepło gwałtownie wzrasta, co wymusza uruchomienie drugiej elektrociepłowni. W momencie zmiany w funkcjonowaniu systemu mogą wystąpić czasowe zakłócenia w dostawie ciepłej wody.

„Taka sytuacja miała miejsce 1 października, czyli w dniu, kiedy większość naszych odbiorców zdecydowała się na rozpoczęcie ogrzewania w swoich budynkach. Elektrociepłownia PGE na Wrotkowie przejęła ogrzewanie m.in. dzielnic: Wrotków, Czuby, Rury, Wieniawa. Tam też miały miejsce czasowe zakłócenia w dostawie ciepła” – wyjaśnia Teresa Stępniak-Romanek.

Obecnie, jak zapewnia LPEC, system ciepłowniczy działa już bez zakłóceń, a parametry ciepłej wody wróciły do normy.

A czy Wy, drodzy Czytelnicy, spotkaliście się z podobną sytuacją? Jeśli doświadczyliście problemów z ciepłą wodą, prosimy o wskazanie dzielnicy i ulicy, na której wystąpiły te trudności. Czekamy na Wasze zgłoszenia w komentarzach!

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.