Dostawa nowych Ursusów jest jednoznaczna z wycofaniem z ruchu ostatnich czterech wysokopodłogowych autobusów marki Jelcz 120M, będących własnością MPK Lublin.
Autobusy to fabrycznie nowe 12-metrowce, spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI. Pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane.
Na wyposażeniu autobusów znajdują się również biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Zakupione w ramach zamówienia pojazdy będą docelowo dedykowane do obsługi linii nr 44 i 74. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,5 mln zł.
Przypominamy również, że obecnie ZTM prowadzi postępowanie na zakup 20 elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Kolejne przetargi na dostawę odpowiednio 7 i 5 elektrobusów zostaną ogłoszone jeszcze z końcem roku.
Inwestycje w tabor przekładają się na komfort i jakość podróży komunikacją miejską. Poniżej statystyki dotyczące aktualnego stanu taboru:
– 100% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy niskopodłogowe,
– 90% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy monitorowane,
– 87% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy z zapowiedzią głosową,
– 79% autobusów to pojazdy posiadające normę zużycia paliwa Euro 5 i Euro 6,
– 73% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy wyposażone w biletomaty,
– 70% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy klimatyzowane
Najnowsze posty
Najgorsze że te normy EURO wcale oznaczają niższego zużycia paliwa. Te nowoczesne cacka palą więcej niż stare Ikarusy, no ale klimę, WIFI, USB i inne elektroniczne systemy należy czymś zasilić. Ja będę sercem zawsze z Ikarusami, Jelczami PR110 i 120M.
Dodaj opinię