Kolejny etap przebudowy stacji Lublin Główny. Mniej utrudnień dla podróżnych

Przebudowa peronów na stacji PKP Lublin Główny | fot. Mirosław Siemieniec

Dla podróżnych krótkie dojścia do peronów, dostępne windy, otwarty nowy odcinek przejścia pod torami – tak zmienia się stacja Lublin Główny. Zaglądamy na plac budowy.

Przebudowa peronów na stacji Lublin Główny zwiększy komfort obsługi podróżnych. Pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 3 oraz jednej krawędzi peronu nr 2. Nowe perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Montowana jest wiata oraz ławki. W gablotach są informacje i rozkłady jazdy.

Przebudowa peronów na stacji PKP Lublin Główny | fot. Mirosław Siemieniec

Na jakim etapie są prace?

By podróżni z obu stron stacji mieli dobry dostęp do pociągów, nowy odcinek przejścia podziemnego został udostępniony przez wykonawcę natychmiast po wykonaniu zasadniczych prac. Od 18 września do dworca na perony i do ul. Kunickiego przejdziemy najkrótszą trasą.

Przebudowa peronów na stacji PKP Lublin Główny | fot. Mirosław Siemieniec

Przed dworcem w miejscu torowiska pracują maszyny. Na specjalnie przygotowanym terenie ustawiane są ścianki peronu. Stopniowo będą montowane kolejne elementy nawierzchni, oświetlenie i ławki. Ułożony zostanie tor. Równocześnie wykonawca doposaża peron nr 2 w wiatę.

Przebudowa peronów na stacji PKP Lublin Główny | fot. Mirosław Siemieniec

W marcu 2021 r. wszystkie perony na stacji Lublin Główny będą utrzymane w standardzie peronu nr 3. Będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Sprawny ruch pociągów umożliwią instalowane urządzenia sterowania oraz sygnalizatory.

Przebudowa peronów na stacji PKP Lublin Główny | fot. Mirosław Siemieniec

Z Lublina do Warszawy po dwóch torach

Od 30 sierpnia między Lublinem a Dęblinem pociągi jeżdżą po obu torach. Dla podróżnych to dogodniejsze rozpoczęcie podróży. Na oświetlonych peronach są wiaty, ławki. Przygotowano oznakowanie i gabloty z informacją pasażerską. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania dogodne dojście zapewniają pochylnie. Są przejścia podziemne w Dęblinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu, Lublinie Zachodnim.

Również między Dęblinem i Otwockiem od 30 sierpnia składy kursują nowym torem z Pilawy do Otwocka i budowany jest drugi tor, który wyeliminuje „wąskie gardło” na trasie do stolicy. Zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.