Kierowcy stoją w korkach na ul. Turystycznej przez „uszkodzone rogatki”. To nie awaria, a celowe wyłączenie

Awaria rogatek i znak STOP na ul. Turystycznej
Awaria rogatek i znak STOP na ul. Turystycznej | fot. Dominik Wąsik

Na początku tygodnia kolejarze wyłączyli rogatki i sygnalizatory na przejeździe kolejowym na ul. Turystycznej w Lublinie. Przed przejazdem ustawili znaki STOP, co powoduje tworzenie się korków na ruchliwej ulicy.

Uszkodzone rogatki na ul. Turystycznej

Na początku tygodnia jako pierwsi poinformowaliśmy o awarii rogatek na przejeździe kolejowym na ul. Turystycznej w Lublinie. Kierowcy dojeżdżający do przejazdu mogą zauważyć znak B-20 „STOP” i poniżej niego małą tabliczkę z napisem „Rogatka uszkodzona”.

Większość kierowców niestety jeździ na pamięć, nie zważając na nowe znaki przy przejeździe. Dlatego na miejscu pojawiła się Straż Ochrony Kolei, która przed przejazdami z dwóch stron ustawiła kamery, które rejestrują kierowców nie przestrzegających przepisów.

Zobacz także: Uszkodzone rogatki na przejeździe kolejowym. Ustawili znak „STOP”, posypią się mandaty

Postanowiliśmy skontaktować się z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i dopytać o awarię rogatek na ul. Turystycznej. Odpowiedź otrzymaliśmy po kilku dniach od wysłania zapytania.

„Sygnalizacja i rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Turystycznej w Lublinie zostały tymczasowo wyłączone z powodu prac przy uruchomieniu nowych urządzeniach sterowania ruchem kolejowym na linii Lublin – Lubartów” – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

„Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa, przed przejazdem ustawione zostały znaki STOP, wprowadzono ograniczenie prędkości dla pociągów do 20 km/h, podawane są dodatkowe sygnały baczność przez maszynistów. Sygnalizacja zostanie ponownie włączona w nocy z 4 na 5 sierpnia” – mówi Jakubowski.

Kierowcy zwrócili uwagę na znak B-20 „STOP”, który został zamontowany pod sygnalizatorem. Według przepisów minimalna wysokość, na jakiej zawiesza się znaki to 2 metry od poziomu drogi, a te zamontowane przez kolejarzy na sygnalizatorach kolejowych są dużo niżej.

„Służby techniczne jeszcze raz sprawdziły umieszczenie znaków STOP przed przejazdem. Znaki znajdowały się na właściwej wysokości, dla poprawy widoczności zostały ustawione na dodatkowych stojakach” – przekonuje Jakubowski.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.