Lubelscy policjanci otrzymali nowy radiowóz. Nieoznakowane BMW na co dzień ma być wykorzystywane w służbie przez funkcjonariuszy ruchu drogowego do patrolowania dróg regionu.
Dwa nieoznakowane BMW 330i xDrive (kolor ciemny grafit) wyposażone w wideorejestrator trafiły do ruchu drogowego komend miejskich w Lublinie i Łukowie. Jak informują czytelnicy od piątkowego poranka jeden z pojazdów patrolował ulice Lublina i drogi powiatu.
Pod maską pracuje dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM, współpracujący z 8-biegową skrzynią automatyczną i maksymalnym momentem obrotowy 350 Nm dostępny w niskim zakresie obrotów 1450-4800 obr/min. Takie parametry pozwolą policjantom rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 5,8 s. Dodatkowo wersja xDrive oznacza napęd na cztery koła.
Wideorejestrator
W wyposażeniu nieoznakowanych BMW znajdą się wideorejestratory Videorapid 2Amarki Zurad. Kierowcy mają sporo wątpliwości do zainstalowanych urządzeń. Dlaczego?
Pomiar prędkości dokonywany jest na kołach radiowozu, dlatego w czasie pomiaru radiowóz musi utrzymywać stałą odległość od ściganego samochodu. Najmniejszy błąd policjanta kierującego radiowozem może wpłynąć na wiarygodność pomiarów.
Charakterystyczne elementy
LED-owe światła do jazdy dziennej, 17-calowe alufelgi, podwójna końcówka wydechu i antena na dachu. Auta wyposażono także w automatycznie wysuwany panel diodowy, który wyświetla komunikaty (np. policja). W radiowozie nie mogło zabraknąć lamp błyskających na niebiesko, które zamontowano w atrapie chłodnicy, przy lusterku wstecznym i za zagłówkami tylnej kanapy.
Przypomnijmy, że za 27 mln zł Komenda Główna Policji kupiła 140 nieoznakowanych BMW, które w najbliższych miesiącach zostaną rozdysponowane między komendy wojewódzkie. Lubelska drogówka ma wejść w posiadanie jeszcze kilku takich pojazdów. Nieoficjalnie mówi się o czterech sztukach.
Tak wygląda nowy nabytek lubelskiej drogówki
Nieoznakowany radiowóz BMW 330i xDrive | fot. Zachodniopomorska Policja
Blachy obydwu tajniaków: LU174GE i LLU59613