Gigantyczna reklama zakryła rozpadającą się fasadę kamienicy przy deptaku

Gigantyczna reklama promująca Festiwal Legend Lubelskich zakryła kamienicę na deptaku | fot. Dominik Wąsik

Od kilku dni całą fasadę rozpadającej się kamienicy przy deptaku przykrywa wielkoformatowa reklama promująca Festiwal Legend Lubelskich. Jej montaż zlecił urząd miasta.

Powieszenie siatki z nadrukiem na kamienicy przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 zostało omówione z Menadżerem Śródmieścia, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Instalacja spotkała się z pozytywnym odbiorem wszystkich wskazanych osób” – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego lubelskiego ratusza.

Gigantyczna reklamowa płachta została zamontowana na rusztowaniu rozpadającej się kamienicy, do której strażacy interweniowali kilkukrotnie z powodu odpadającego gzymsu. Początkowo fasada budynku została zabezpieczona siatką, lecz to było zbyt mało, bo odpadały pozostałe elementy z fasady. Postanowiono ustawić rusztowanie, na którym zawisła siatka remontowa, a teren przed kamienicą został wygrodzony barierkami.

Opłakany stan kamienicy przy Krakowskie Przedmieście 15 na lubelskim deptaku | fot. Dominik Wąsik

Zawsze byłem i będę przeciwny szpecącym reklamom w przestrzeni miasta. Jednak jeśli możemy za darmo wykorzystać powierzchnię w celu promocji miejskiej imprezy, zamieniając brzydką siatkę remontową na coś estetyczniejszego to zawszę będę na tak” – mówi Marek Poznański, menadżer Śródmieścia.

Reklama promuje wydarzenie organizowane przez Urząd Miasta Lublin – Festiwal Legend Lubelskich. – „Całkowity koszt wykonania, montażu i demontażu siatki wynosi niespełna 9700 zł brutto. Urząd Miasta Lublin uzgodnił z najemcą kamienicy bezkosztową ekspozycję siatki ze względu na konieczność zasłonięcia nieestetycznej siatki budowlanej, znajdującej się w reprezentacyjnej części miasta” – dodaje Grzegorz Jędrek.

Co na to Wojewódzki Konserwator Zabytków? – „Ze względu na umieszczenie siatki na istniejącej już siatce reklamowej Konserwator ustalił uprzednio, że dodatkowej decyzji w tej sprawie nie wydaje, ale ze względu na brak wcześniej planowanego rusztowania możliwe jest, że pozwolenie będzie jednak niezbędne. Obecnie Urząd Miasta czeka na ostateczną decyzję w tej sprawie i jest to priorytet związany z dalszą realizacją ekspozycji” – wyjaśnia Jędrek.

Reklama może wisieć w tym miejscu przez kilka miesięcy. Po zakończonym wydarzeniu treść siatki reklamowej się zmieni.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.