Od kilku dni całą fasadę rozpadającej się kamienicy przy deptaku przykrywa wielkoformatowa reklama promująca Festiwal Legend Lubelskich. Jej montaż zlecił urząd miasta.
„Powieszenie siatki z nadrukiem na kamienicy przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 zostało omówione z Menadżerem Śródmieścia, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Instalacja spotkała się z pozytywnym odbiorem wszystkich wskazanych osób” – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego lubelskiego ratusza.
Gigantyczna reklamowa płachta została zamontowana na rusztowaniu rozpadającej się kamienicy, do której strażacy interweniowali kilkukrotnie z powodu odpadającego gzymsu. Początkowo fasada budynku została zabezpieczona siatką, lecz to było zbyt mało, bo odpadały pozostałe elementy z fasady. Postanowiono ustawić rusztowanie, na którym zawisła siatka remontowa, a teren przed kamienicą został wygrodzony barierkami.
„Zawsze byłem i będę przeciwny szpecącym reklamom w przestrzeni miasta. Jednak jeśli możemy za darmo wykorzystać powierzchnię w celu promocji miejskiej imprezy, zamieniając brzydką siatkę remontową na coś estetyczniejszego to zawszę będę na tak” – mówi Marek Poznański, menadżer Śródmieścia.
Reklama promuje wydarzenie organizowane przez Urząd Miasta Lublin – Festiwal Legend Lubelskich. – „Całkowity koszt wykonania, montażu i demontażu siatki wynosi niespełna 9700 zł brutto. Urząd Miasta Lublin uzgodnił z najemcą kamienicy bezkosztową ekspozycję siatki ze względu na konieczność zasłonięcia nieestetycznej siatki budowlanej, znajdującej się w reprezentacyjnej części miasta” – dodaje Grzegorz Jędrek.
Co na to Wojewódzki Konserwator Zabytków? – „Ze względu na umieszczenie siatki na istniejącej już siatce reklamowej Konserwator ustalił uprzednio, że dodatkowej decyzji w tej sprawie nie wydaje, ale ze względu na brak wcześniej planowanego rusztowania możliwe jest, że pozwolenie będzie jednak niezbędne. Obecnie Urząd Miasta czeka na ostateczną decyzję w tej sprawie i jest to priorytet związany z dalszą realizacją ekspozycji” – wyjaśnia Jędrek.
Reklama może wisieć w tym miejscu przez kilka miesięcy. Po zakończonym wydarzeniu treść siatki reklamowej się zmieni.
Dodaj swój komentarz