Gigantyczna reklama zakryła rozpadającą się fasadę kamienicy przy deptaku

IMG 20190604 085657
Gigantyczna reklama promująca Festiwal Legend Lubelskich zakryła kamienicę na deptaku | fot. Dominik Wąsik

Od kilku dni całą fasadę rozpadającej się kamienicy przy deptaku przykrywa wielkoformatowa reklama promująca Festiwal Legend Lubelskich. Jej montaż zlecił urząd miasta.

Powieszenie siatki z nadrukiem na kamienicy przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 zostało omówione z Menadżerem Śródmieścia, Miejskim Konserwatorem Zabytków i Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Instalacja spotkała się z pozytywnym odbiorem wszystkich wskazanych osób” – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego lubelskiego ratusza.

Gigantyczna reklamowa płachta została zamontowana na rusztowaniu rozpadającej się kamienicy, do której strażacy interweniowali kilkukrotnie z powodu odpadającego gzymsu. Początkowo fasada budynku została zabezpieczona siatką, lecz to było zbyt mało, bo odpadały pozostałe elementy z fasady. Postanowiono ustawić rusztowanie, na którym zawisła siatka remontowa, a teren przed kamienicą został wygrodzony barierkami.

IMG 20190221 074043
Opłakany stan kamienicy przy Krakowskie Przedmieście 15 na lubelskim deptaku | fot. Dominik Wąsik

Zawsze byłem i będę przeciwny szpecącym reklamom w przestrzeni miasta. Jednak jeśli możemy za darmo wykorzystać powierzchnię w celu promocji miejskiej imprezy, zamieniając brzydką siatkę remontową na coś estetyczniejszego to zawszę będę na tak” – mówi Marek Poznański, menadżer Śródmieścia.

Reklama promuje wydarzenie organizowane przez Urząd Miasta Lublin – Festiwal Legend Lubelskich. – „Całkowity koszt wykonania, montażu i demontażu siatki wynosi niespełna 9700 zł brutto. Urząd Miasta Lublin uzgodnił z najemcą kamienicy bezkosztową ekspozycję siatki ze względu na konieczność zasłonięcia nieestetycznej siatki budowlanej, znajdującej się w reprezentacyjnej części miasta” – dodaje Grzegorz Jędrek.

Co na to Wojewódzki Konserwator Zabytków? – „Ze względu na umieszczenie siatki na istniejącej już siatce reklamowej Konserwator ustalił uprzednio, że dodatkowej decyzji w tej sprawie nie wydaje, ale ze względu na brak wcześniej planowanego rusztowania możliwe jest, że pozwolenie będzie jednak niezbędne. Obecnie Urząd Miasta czeka na ostateczną decyzję w tej sprawie i jest to priorytet związany z dalszą realizacją ekspozycji” – wyjaśnia Jędrek.

Reklama może wisieć w tym miejscu przez kilka miesięcy. Po zakończonym wydarzeniu treść siatki reklamowej się zmieni.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.