Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła ponowną ocenę ofert na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik o długości 16,6 km. Najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę około 810 mln zł, złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.
Proces przetargowy
W przetargu na budowę odcinka S17 wpłynęło 11 ofert. Pierwotnie, w maju 2024 roku, za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Intercor, opiewającą na 695,5 mln zł. Jednakże, po odwołaniach innych uczestników przetargu, Krajowa Izba Odwoławcza zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny ofert. W wyniku ponownej analizy wybrano ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa zostanie przekazana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie kontraktu z wykonawcą.
Zakres inwestycji
Budowa obejmie:
- Dwujezdniową drogę ekspresową
- Drogi do obsługi ruchu lokalnego
- Obiekty inżynieryjne
- Odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów
- Urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne
- Przejścia dla zwierząt
- System zarządzania ruchem
Odcinek Piaski – Łopiennik, przebiegający wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17, rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Inwestycja obejmuje również budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Kolejne etapy realizacji S17
Droga ekspresowa S17 między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. Obecnie na etapie realizacji znajdują się trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tych odcinków jest w toku, a rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na ten rok.
Dla odcinków Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec trwają procedury przetargowe i oceny ofert. Dwa odcinki, Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, są na etapie prac przygotowawczych, a przetargi na ich realizację planowane są na przyszły rok.
Czy nowa infrastruktura drogowa poprawi komfort podróży w województwie lubelskim? Podziel się swoją opinią w komentarzach i udostępnij artykuł!
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię