Falstart systemu Lubika. Nie da się pobrać aplikacji, przeciążone serwery, problem z biletami

Błąd podczas rejestracji w systemie Lubika
Błąd podczas rejestracji w systemie Lubika

Od dzisiaj w Lublinie obowiązuje nowy system biletowy Lubika. Od rana pasażerowie komunikacji miejskiej napotykają liczne problemy w związku z działaniem nowego systemu. Przed godz. 6 padł serwer, a aplikacji Lubika nie można pobrać ze sklepów Android i iOS.

Nowy system biletowy Lubika z problemami

Od piątku 1 października w Lublinie działa nowy system sprzedaży biletów Lubika. „Działa” to jednak stwierdzenie mocno na wyrost. Mobilni pasażerowie nie mogą pobrać aplikacji Lubika, ponieważ nie została ona jeszcze udostępniona. Brak aplikacji w Sklepie Play (Android) oraz App Store (iOS).

Przed godziną 6 jedna z pasażerek podczas rejestracji w systemie Lubika na stronie lubika.ztm.lublin.eu otrzymała informację, że wystąpił nieoczekiwany błąd i serwer nie może przetworzyć żądania, co oznacza, że nie mogła zarejestrować się do nowego systemu.

Czytelnicy zgłaszają nam też problemy z nowymi biletomatami, na których ekranach wyskakuje komunikat, że są nieczynne. Posiadanie Karty Biletu Elektronicznego podczas sprawdzenia ważności biletu w żółtym kasowniku widzą komunikat, że ich bilet jest nieważny.

Nie da się zarejestrować karty KBE

Tym, którym udało się zarejestrować na stronie Lubika, mają problem z dodaniem Karty Biletu Elektronicznego (KBE) do swojego konta. „Pokazuje, że nie ma takiej karty” – skarży się czytelnik Tomasz. Podobnie jest z numerem telefonu, kiedy próbujemy go dodać jako nośnik. – „Wpisuje numer telefonu i wyskakuje, że nie jest zarejestrowany” – pisze czytelniczka Justyna.

Macie też problem z systemem Lubika? Dajcie znać w komentarzu!

Komentarz ZTM Lublin

Do sprawy funkcjonowania systemu Lubika odniósł się Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.

System Biletu Lubika wystartował. Można już zarejestrować się w portalu pasażera, złożyć wniosek o aktywację karty w systemie, a biletomaty stacjonarne, mobilne oraz kasowniki w nocy aktywowały się w nowym systemie i można w nich kupić bilety z nowej taryfy.

Odnośnie jednego z komponentów tj. aplikacji mobilnej – wczoraj wykonawca – konsorcjum firm – które formalnie miało czas umowny do północy 30 września, poinformowało, że sklepy internetowe (GooglePlay i App Store), które publikują aplikacje, pomyślnie zaakceptowały testy.

Aktualnie wykonawca sprawdza co jest przyczyną opóźnienia publikacji aplikacji w sklepach – w tych podmiotach zewnętrznych tj. Google Play iApp Store. Służby wykonawcy są w kontakcie z tymi sklepami i zapewniają nas, że dzisiaj prawdopodobnie będzie możliwe pobranie aplikacji z tych sklepów – Google Play i App Store.

Niemniej aplikacja jest gotowa, przetestowana, a kwestia samego opublikowania jest zależna od sklepów. Do czasu jej publikacji w tych sklepach prosimy o korzystanie z innych kanałów dystrybucji biletów (odnośnie zakupu biletów przez urządzenia mobilne, działają aplikacje: moBILET, mPay, SkyCash, biletem.pl, Jakdojade, GoPay).

Ponadto, system działa, dostępna jest infolinia, portal pasażera Punkty Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie, Biuro Obsługi Klienta ZTM w Lublinie, bilety w nowej taryfie można zakupić w biletomatach stacjonarnych, mobilnych, kasownika, terminalach, kioskach i punktach handlowych oraz przez dotychczasowe aplikacje na telefon.

Aktualizacja 9:25

Aplikacja mobilna Lubika jest już dostępna w sklepie Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.lublin.ztm.lubika&gl=PL

Aplikację można już pobrać, lecz występuje błąd podczas logowania do aplikacji: „Niepoprawne dane. Spróbuj ponownie lub zgłoś się do punktu obsługi klienta”



9 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Idioci z komunikacji. Wystarczy przywrócić do czasu rozwiązania problemy wszystkie funkcje w sprawdzającym się mPay. Syf brud i ubóstwo. Lublin miastem inspiracji jak rozwalić dzień turyście. Każda kontrola skończy się wezwaniem policji. Nie przyjmę nawet jednego mandatu.

  2. Moze I aplikacje da się pobrać ze sklepu i po wielu próbach udało się zarejestrować ale nie nozna skorzystać z taryfy przystankowej bo pojawiaja się jakiws bledy

  3. Problem z dodaniem Karty Biletu Elektronicznego do swojego konta trwa, cały czas otrzymuję komunikat, że „nie ma takiej karty”. Próbując z numerem telefonu, też otrzymuję komunikat, że numer nie jest zarejestrowany. Jak na razie nowość ZTM, to technologiczna porażka.

  4. Oczywiście, jak zawsze, nic się nie zmienia w naszym smutnym mieście, ktoś zarobił duże pieniądze, ceny biletów o złotówkę do góry, a i tak nic nie działa. ręce opadają!

  5. no cóż, taniej będzie niedługo boltem – czyli z komunikacji miejskiej przesiadka w samochód. Jeśli taki był cel – brawo, udało się…

  6. No tak nie da sie dodac nr.tel o co chodzi z tym nosnikoem?masakra jakas jechalam rano to kupilam karta bilet za 4.20 i tez trwalo to dosc dlugo

  7. Ja wycxytalam ze najpierw trzeba rejestrować od nowa i kbe i ta lubike wypełniając wniosek na zielonej lub naleczowskiej