Im bliżej wiosny, tym więcej rowerów miejskich wraca na ulice polskich miast. Już wiadomo, że rowery miejskie w Lublinie nie wyjadą w zaplanowanym terminie.
Lublin ogłosił nowy przetarg na Lubelski Rower Miejski
W środę Miasto Lublin ogłosiło po raz drugi postępowanie, które ma na celu wybór operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nie wpłynęła żadna oferta. O tym pisaliśmy w tym materiale: Lubelski Rower Miejski nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem
Termin składania ofert w drugim przetargu upływa 16 marca, a uruchomienie nowego sezonu miejskiej wypożyczalni planowane jest na przełomie maja i czerwca. W tym roku Lubelski Rower Miejski ma rozpocząć funkcjonowanie w nowej odsłonie.
Nowością będzie przejście systemu do tzw. IV generacji. Rowery już nie będą musiały być wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będzie to kolejnych 38 stacji, które będą oznaczone logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem kontur miejsca wypożyczenia/zwrotu.
„Przy pozostawianiu roweru, użytkownikowi przybędzie jeszcze jedna opcja – „tryb parking”. Użytkownik, nie łamiąc przepisów prawa, będzie mógł pozostawić rower poza stacją, którym następnie, po czasie nie dłuższym niż jedna godzina, zamierza kontynuować jazdę” – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin
Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem i zakończenia wypożyczenia. Wystarczy aplikacja bądź karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta.
„System w najbliższym czasie stanie się więc hybrydą generacji rowerów publicznych, a nadchodzące dwa sezony pomostem pomiędzy odejściem od klasycznej wypożyczalni rowerów do całorocznego systemu bezstacyjnego, opartego na GPS i rowerach z komputerem pokładowym” – mówi Justyna Góźdź.
Co z dotychczasowymi rowerami?
„W jak największym stopniu wykorzystane będą te elementy z dotychczasowego systemu, które mogą być dalej bezpiecznie użytkowane przez rowerzystów. Nie planuje się zatem zakupu nowych rowerów” – tłumaczy Justyna Góźdź.
Infrastruktura nowego systemu będzie się składała z 700 rowerów z czego 12 to rowery dziecięce oraz z 127 stacji (82 standardowych na terenie Lublina, 5 standardowych na terenie Świdnika, 2 dziecięcych w Lublinie, 38 pasywnych na terenie Lublina).
Wszystkie rowery będą siedmiobiegowe, a ich osprzęt dobrany w oparciu o współpracę Miasta z doświadczonym ekspertem w zakresie konstrukcji rowerów. Ponadto, system będzie częściowo całoroczny. Częściowo, gdyż w okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, nastąpi ograniczenie floty poprzez pozostawienie w ruchu 210 rowerów 26″.
Koniec darmowych przejazdów
Nowy system będzie nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników i z myślą o nich przygotowana została specjalna oferta – abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym, wliczonych w cenę pakietu.
Pozostali użytkownicy nie będą mogli skorzystać z opcji darmowego czasu wypożyczenia ani naliczania minutowego. Bonus będzie także czekał na posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej, dla których każda stawka, także abonamentu, będzie obniżona o połowę.
Dodaj swój komentarz