Dokąd jedzie ten pociąg? Stacja Lublin Główny zyska wyświetlacze, infokioski i nowe nagłośnienie

Pociągi na stacji kolejowej Lublin Główny
Pociągi na stacji kolejowej Lublin Główny | fot. DW

Wyświetlacze i infokioski z rozkładem jazdy na peronach i w przejściach, nowoczesne nagłośnienie oraz monitoring – to tylko niektóre elementy kompleksowej informacji pasażerskiej, które zostaną zainstalowane na stacjach i przystankach między Lublinem a Otwockiem. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczą na ten cel ponad 65 mln zł.

65 mln zł na poprawę bezpieczeństwa i komfortu pasażerów na trasie Lublin – Otwock

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś (03.12) umowę za ponad 65 mln zł na zaprojektowanie, dostawę i instalację elementów dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu na stacjach i przystankach na odcinku Lublin Główny – Otwock. Projekt jest finansowany z budżetu KPO (Krajowy Plan Odbudowy). Wykonawcą zadania jest Konsorcjum firm: Maxto Technology, Maxto S.K.A. oraz Maxto ITS.

Na stacji w Otwocku pojawi się 46 wyświetlaczy, w Celestynowie zaplanowano ich 4, w Pilawie 42, a na peronach w Dęblinie 52. Stacja Puławy Miasto zostanie wyposażona w 21 wyświetlaczy, Nałęczów w 31, a mniejsze przystanki, takie jak Czesławice, Sadurki, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny i Stasin Polny, w 2 urządzenia każdy. W Motyczu zamontowane zostaną 4 wyświetlacze, Lublin Zachodni otrzyma 22, a najwięcej, bo aż 59, pojawi się na stacji Lublin Główny.

„W ramach tej umowy zabudowany zostanie system monitoringu wizyjnego na całym odcinku od Lublina do Otwocka” – mówi Marcin Demidziuk, dyrektor projektu. System monitoringu wizyjnego będzie wyposażony w zaawansowane funkcje, takie jak analiza ruchu, co pozwoli na szybsze reagowanie na niebezpieczne sytuacje.

Dokąd jedzie ten pociąg?

Podróżni będą korzystać z dodatkowych informacji o rozkładzie jazdy, dzięki systemowi dynamicznej informacji pasażerskiej. Wyświetlacze, infokioski i nowe głośniki ułatwią codzienne podróże. Pasażerowie otrzymają wyraźną, szybko aktualizowaną informację o odjazdach i przyjazdach pociągów.

„Powstający system będzie wpięty do Centralnego Systemu Informacji Pasażerskiej. W przypadku korekty rozkładu jazdy pasażerowie zostaną poinformowani o zmianach przy pomocy aktualizacji informacji na wyświetlaczach, jak również poprzez system rozgłoszeniowy przez megafony” – wyjaśnia Marcin Demidziuk.

Na pytanie jednego z dziennikarzy dotyczące tego, dlaczego podczas modernizacji linii Lublin – Otwock, nie uwzględniono montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, Marcin Demidziuk przekazał, że montaż systemów był celowo wyłączany z projektów modernizacji linii, ze względu na inne źródło finansowania.

Wykonawca, z którym podpisano dziś umowę, ma 3 miesiące na prace projektowe, a realizacja zabudowy systemu ma zakończyć się do końca trzeciego kwartału 2025 roku.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.