Zmiany w programie Dobry Start 300 PLUS. Od 2021 roku wypłaty świadczenia na wyprawkę szkolną tylko na rachunek bankowy, a wnioski jedynie przez Internet. Przedstawiamy szczegóły.
Zmiany w 300 PLUS na wyprawkę szkolną 2021
Wnioski o 300 złotych na wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry Start” będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko przez Internet, za pomocą: Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portalu Emp@tia albo serwisu bankowości elektronicznej. Obsługą i wypłatą świadczeń zajmie się teraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
ZUS wypłaci świadczenie „Dobry Start” na rachunek bankowy wskazany przez rodzica. Wypłaty będą wyłącznie bezgotówkowe. Jeśli wniosek wpłynie do końca sierpnia, to rodzic otrzyma 300 PLUS najpóźniej 30 września. Jeżeli wpłynie później, to świadczenie trafi do uprawnionego w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Jak złożyć wniosek Dobry Start?
Osobom, które będą potrzebowały pomocy w złożeniu elektronicznego wniosku o 300 plus, zapewni ją w swoich placówkach ZUS. W tym celu pracownicy Zakładu pojawią się również w wybranych jednostkach terenowych KRUS, Poczty Polskiej i urzędach gmin.
300 zł na wyprawkę szkolną
Rodzice mogą otrzymać świadczenie „Dobry Start” w wysokości 300 zł na dziecko raz do roku, bez względu na dochód rodziny. Można je przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów i sprzętów potrzebnych dziecku.
Świadczenie przysługuje na uczniów szkół podstawowych, liceów, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych do ukończenia przez nich 20 roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat.
Obecnie z programu korzysta niemal 4,5 mln dzieci.
Dodaj swój komentarz