Dobry Start 2022 – ruszyły pierwsze wypłaty. Jak uzyskać 300 zł na dziecko?

pieniadze banknoty 100 zlotych
Banknoty 100-złotowe | fot. Adobe Stock

W poniedziałek, 18 lipca, do rodziców trafiły pierwsze tegoroczne wypłaty w ramach programu „Dobry Start”, czyli 300 zł dofinansowania na wyprawkę szkolną dla dziecka. Sprawdź, jak złożyć wniosek i kiedy dostaniesz pieniądze.

Wniosek Dobry Start 2022

Wnioski o świadczenie z programu Dobry Start (tzw. 300 plus) można składać od 1 lipca do końca listopada. W roku szkolnym 2022/2023 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Dotychczas rodzice z województwa lubelskiego złożyli wnioski o 300+ na 83 tys. uczniów.

Dla kogo?

Świadczenie przysługuje raz w roku na każdego ucznia szkoły w wieku do 20 lat. Jeśli uczeń ma orzeczoną niepełnosprawność, to 300 plus może otrzymywać do 24 roku życia. Szacuje się, że z programu skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci.

Zobacz także: Dobry Start dla studentów. Czy 300 zł na wyprawkę przysługuje studentom?

Pieniądze przelewane są na rachunek bankowy wskazany na wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

Kiedy pieniądze 300 plus trafią na konto?

Wnioski, które wpłyną do końca wakacji, Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpatrzy maksymalnie do 30 września. Jeżeli rodzic nie popełnił w zgłoszeniu błędów i wszystkie dane zgadzają się z rejestrami państwowymi, to środki trafią do niego znacznie szybciej.

ZUS pierwsze świadczenia 300 plus wypłacił już w poniedziałek (18.07) – 112 tys. świadczeń 300 plus. We wtorek (19.07) pieniądze trafią do opiekunów kolejnych 177 tys. uczniów.

Informacje o przyznaniu 300 plus ZUS umieszcza na profilu klienta w Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE). W najbliższych dniach kolejne grupy rodziców mogą spodziewać się takiej wiadomości na swoim koncie w PUE. Dostaną powiadomienie o tym fakcie również na adres mailowy, który podali we wniosku.

„Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez klienta we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia” – zapowiada prezes ZUS, prof. Gertruda Uścińska.

Jeśli we wniosku są błędy lub braki, to ZUS skontaktuje się z opiekunem ucznia, by wyjaśnić sprawę. Odpowiednie wezwanie umieści na profilu klienta w PUE i powiadomi o tym rodzica SMS-em.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.