Ważny temat? Prześlij newsa!

Dlaczego tak trudno jest umówić się do lekarza? Czy w każdej przychodni są takie problemy?

Spotted Lublin

Jesienią na skutek spadku odporności wzrasta liczba zachorowań na infekcje. Większość z nich, w tym najczęstsze – przeziębienie i grypa, wywoływane są przez wirusy. Wielu pacjentów ma problem z dostaniem się do lekarza rodzinnego. Infekcje górnych dróg oddechowych potocznie nazywane są przeziębieniami. Jak sama nazwa wskazuje, sprzyja im wychłodzenie organizmu. Wirusy odpowiedzialne za infekcje dróg […]

Jesienią na skutek spadku odporności wzrasta liczba zachorowań na infekcje. Większość z nich, w tym najczęstsze – przeziębienie i grypa, wywoływane są przez wirusy. Wielu pacjentów ma problem z dostaniem się do lekarza rodzinnego.

Infekcje górnych dróg oddechowych potocznie nazywane są przeziębieniami. Jak sama nazwa wskazuje, sprzyja im wychłodzenie organizmu. Wirusy odpowiedzialne za infekcje dróg oddechowych są najaktywniejsze przy niższych temperaturach, zatem zmarznięci i przemoczeni łatwo stajemy się ich ofiarami.

Jesień to także czas zwiększonego ryzyka zachorowania na grypę. Wirus grypy ma duże skłonności do mutacji, stale zmienia się, tworząc nowe szczepy, co utrudnia zapobieganiu choroby i sprzyja szerzeniu się wirusa. Objawy wskazujące na grypę to: wysoka gorączka (powyżej 38°C), dreszcze, złe samopoczucie, uczucie rozbicia i osłabienia, bóle mięśni i stawów, bóle głowy, ból gardła czy kaszel.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Test na koronawirusa, Lublin NFZ. Gdzie można pobrać wymaz na COVID-19 ze skierowaniem?

Problem z dostaniem się do lekarza rodzinnego (POZ)

W czasie pandemii koronawirusa zarówno w przychodniach NFZ jak i prywatnych obowiązują teleporady, podczas których lekarze POZ na podstawie wywiadu diagnozują pacjenta lub gdy zaniepokoją ich stan zdrowia, zalecają tradycyjną wizytę w przychodni.

Nie mogę się dodzwonić do przychodni

Główny problem dotyczący przychodni POZ to rejestracja telefoniczna. Pacjenci nieustannie skarżą się, że dodzwonienie się do przychodni, zwłaszcza w godzinach porannych, jest niemal niemożliwe i potrzebne jest sporo szczęścia. Najczęściej przychodnie nie odbierają telefonów albo słuchawka jest odłożona i nie da się dodzwonić.

Zespół Rzecznika Praw Pacjenta opracował raport podsumowujący problemy pacjentów zgłaszane w czasie trwania epidemii SARS-CoV-2 w okresie od stycznia do września 2020 r. Zgłaszane sygnały w przeważającej mierze dotyczyły braku lub ograniczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych. W części zgłoszeń odnotowano wątpliwości pacjentów co do zachowania należytej staranności w udzielonej teleporadzie.

Zgłaszane sygnały do Rzecznika Praw Pacjenta dotyczyły:

Jak tłumaczą się przychodnie POZ?

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check