Czy w Lublinie powstanie Strefa Czystego Transportu? Mamy stanowisko miasta

Samochody stojące przed światłami na Krakowskim Przedmieściu w Lublinie
Samochody stojące przed światłami na Krakowskim Przedmieściu w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Poznaliśmy stanowisko Miasta Lublin w sprawie Strefy Czystego Transportu.

Strefy Czystego Transportu w Lublinie, póki co nie będzie

W tej sprawie do Urzędu Miasta Lublin zwrócił się jeden z internautów, który złożył wniosek o udostępnienie informacji publicznej z pytaniem o planowane utworzenie Strefy Czystego Transportu (SCT) w Lublinie.

„Czy w Państwa mieście jest planowane wprowadzenie Strefy Czystego Transportu na podstawie ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych? Jeśli tak, to na jakim etapie są te prace?” – pisze internauta.

Na wniosek odpowiedział Andrzej Wojewódzki, sekretarz miasta Lublin.

„Odpowiadając na powyższe, informuję, iż w Lublinie nie są prowadzone żadne prace mające na celu wprowadzenie na terenie miasta Strefy Czystego Transportu na podstawie ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych), tym samym organ nie dysponuje utrwaloną informacją w zakresie wskazanym we wniosku” – wyjaśnia Andrzej Wojewódzki.

Przypomnijmy, że pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu zostanie uruchomiona od 1 lipca w Warszawie. W stolicy strefa obejmie większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Na tym obszarze ograniczony zostanie wjazd pojazdów emitujących najwięcej trujących spalin.

W SCT ograniczony zostanie wjazd pojazdów z silnikiem benzynowym (w tym LPG) starszych niż 27 lat lub niespełniających normy EURO 2 oraz pojazdów z silnikiem Diesla (w tym LPG) starszych niż 19 lat lub niespełniających normy EURO 4.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Dodajcie żeby artykuł był obiektywny, że we wszystkich SCT będą obowiązywać wyjątki, doborowych należą też pojazdy zabytkowe i te, które będą użytkowane przez osoby w wieku powyżej 70 lat.

  2. Miastanwyznaczone przez globalistów do stworzenia SCT znane są od dawna, i Lublin, przynajmniej na razie nie został zobligowany.