Cykliści chcą zmian lokalizacji kilku stacji rowerów miejskich

Rowery miejskie w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Zgodnie z umową rowery miejskie na ulice Lublina maja wrócić 1 kwietnia. Przed ich powrotem cykliści proponują, żeby przenieść kilka stacji w nowe miejsca – bardziej atrakcyjniejsze.

Czwarty sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego zgodnie z umową ma wystartować już 1 kwietnia. Rowerzyści proponują, by stało się to 1 marca, wtedy też startują miejskie rowery m.in. w Poznaniu czy Łodzi. Ratusz jeszcze nie podjął decyzji.

Przedstawiciele Porozumienia Rowerowego proponują zmianę lokalizacji kilku stacji. W umowie pomiędzy miastem Lublin a operatorem systemu jest zawarty punkt, który daje możliwość nieodpłatnego przeniesienia każdego roku 5 stacji. Do tej pory (od września 2014 roku) urzędnicy nie skorzystali z tej możliwości.

– Naszym zdaniem część stacji LRM wymaga relokacji. Zadaniem systemu roweru publicznego jest zwiększenie liczby podróży rowerem, a nie zwiększenie dostępności do rowerów. Z tego powodu uważamy, że stacje roweru publicznego powinny funkcjonować głównie tam, gdzie jest największe zapotrzebowanie na ruch rowerowy – piszą przedstawiciele Porozumienia Rowerowego.

Zmiana lokalizacji stacji

Cykliści proponują zmianę lokalizacji trzech punktów. Stacja z rowerami dziecięcymi przy al. Długosza, tuż obok Ogrodu Saskiego miałaby znaleźć się przy Zalewie Zemborzyckim, obok istniejącej stacji LRM. – Ma ona największą ilość wypożyczeń i zwrotów w jednej stacji, co sugeruje, że dużo osób wypożycza rower nad Zalewem by pojeździć wokół zbiornika – wyjaśniają cykliści.

Drugą propozycją jest przeniesienie stacji sprzed Dzielnicowego Domu Kultury Węglin przed budynek Centrum Spotkania Kultur. Stacja przy ul. Judyma jest jedną z najrzadziej wykorzystywanych, a w tym roku około 200 metrów od niej przybędzie nowa, na Orlenie przy ul. Orkana. Przeniesienie pozwoliło by uzupełnić stacje w centrum miasta.

Trzecia relokacja dotyczy stacji przy Skansenie. Rowery miałyby znaleźć się przy skrzyżowaniu ul. Głębokiej z al. Kraśnicką. – W nowej lokalizacji powstaje nowoczesne centrum biznesowe, jednocześnie od dłuższego czasu otrzymujemy apele od studentów UMCS o zlokalizowanie stacji w tym miejscu – tłumaczy Porozumienie Rowerowe.

Kosmetyczne korekty

Rowerzyści chcą również przesunąć cztery stacje. Tę na ul. Romera w głąb osiedla, tak by mieszkańcy mieli do jednośladów bliżej, co przełoży się na większą liczbę wypożyczeń. Kolejną, z ul. Dziewanny na skrzyżowanie ulic Zana i Wołodyjowskiego tak by znalazła się w „centrum” osiedla.

Stacja przy miasteczku ruchu drogowego mogłaby znaleźć się przed wejściem do Aqua Lublin, a ta sprzed Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu drogowego po drugiej stronie ul. Gospodarczej, nieopodal komisariatu.

Wypożyczalnia na placu Litewskim

Porozumienie Rowerowe prosi o przywrócenie stacji LRM na plac Litewski. Stacja ta została zlikwidowana na czas remontu i pomimo jego zakończenia nie została przywrócona. Była ona jedną z najbardziej obleganych.

Czytaj także: Rowery miejskie na stacjach paliw Orlen w Lublinie



4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Stacja Dziewanny/Różana(6955) jest w mega dobrym miejscu, przy jednej z głównych i urokliwych ścieżek rowerowych Lublina poza tym po relokacji osiedle Czuby miały by tylko jedną stacje na całą lewą strone dzielnicy a to jest zdecydowanie za mało.

  2. Fajnie jakby stacje przy WORDzie przesunąć w stronę leclerka albo dodać po prostu druga przy Tysiąclecia

  3. Stacja przy ulicy Dziewanny jest w bardzo dobrym miejscu. Przy osiedlu i przy jednej z glownych ścieże rowerowych miasta.

  4. Powieram przywrocenie stacji na placu Litewskim i utworzenie nowej przy skrzyżowaniu Glebokiej z Krasnicka. Do tego proponowalabym jeszcze dodatkowo przy skrzyzowaniu sowinskiego z gleboka, bo pod ta gorke wjazd jest raczej malo komfortowy 😉