Ciasno w autobusach? Od stycznia będzie jeszcze tłoczniej. ZTM ma problem ze znalezieniem przewoźnika

autobus przegubowy na linii 57
Autobus przegubowy na linii nr 57 | fot. Dominik Wąsik

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie poznał oferty firm w ogłoszonym przetargu na świadczenie usług przewozowych na wybranych liniach komunikacyjnych. Od stycznia zrobi się ciaśniej w autobusach.

Znamy oferentów liniowego przetargu ZTM Lublin

Zarząd Transportu Miejskiego podzielił przetarg na dwie części. Pierwsza dotyczy obsługi wybranych kursów linii nr 1, 12, 78, 79 i 85 czterema autobusami krótkimi (ok. 1 400 000 wozokilometrów). Druga część to dwanaście autobusów przegubowych na wybranych kursach linii nr 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55 i 57 (2 100 000 wozokilometrów).

Dziś w siedzibie ZTM-u przy ul. Nałęczowskiej nastąpiło otwarcie ofert, które wpłynęły w przetargu. Dla pierwszej części złożono 3 oferty, a dla drugiej – 2. ZTM przekazał, że planował przeznaczyć na realizację zadania łącznie 40 mln zł, w tym 13,33 mln zł na część pierwszą i 26,67 mln zł na drugą.

W części zamówienia dotyczącą obsługi wybranych linii autobusami krótkimi najtańszą ofertę złożyły Lubelskie Linie Autobusowe z Lublina – 12,54 mln zł. Następnie konsorcjum IREX-4, IREX-3 i IREX-8 ze Świętochłowic – 13,10 mln zł. Najdroższa oferta należy do konsorcjum BP TOUR POLSKA, BP TOUR i BO TOUR REGIO z Lublina – 14,81 mln zł.

Jeśli chodzi o część dotyczącą autobusów przegubowych, tu nie wygląda tak kolorowo, ponieważ żadna z przedstawionych ofert nie mieści się w założonym przez ZTM budżecie. Konsorcjum IREX-4, IREX-3 i IREX-8 wyceniło swoją usługę na 30,77 mln zł, a konsorcjum BP TOUR POLSKA, BP TOUR i BO TOUR REGIO chce o milion więcej – 31,75 mln zł.

Od stycznia zrobi się ciaśniej w autobusach

Wszystko wskazuje na to, że pierwszą część przetargu uda się rozstrzygnąć i ZTM podpisane umowę z LLA, natomiast co do drugiej części są dwa scenariusze: pierwszy zakłada dołożenie brakujących 4,10 mln zł, natomiast drugi unieważnienie przetargu i rozpisanie go od nowa. Oznaczałoby to, że od stycznia tabor lubelskiej komunikacji skurczyłby się o 12 autobusów przegubowych.

ZTM zapewnia, iż w przypadku braku możliwości uruchomienia usług przewozowych z początkiem przyszłego roku, w okresie do formalnego podjęcia usług przez nowego wykonawcę, będzie bazować na potencjale spółki MPK Lublin. MPK zapewnia, że podoła temu zadaniu i posiada odpowiedni tabor.

Już obecnie wydolność komunikacji miejskiej pozostawia wiele do życzenia m.in. puszczanie krótkich autobusów na głównych liniach w godzinach szczytów.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.