Mieszkaniec Zamościa zapłacił za kupiony przez Internet telefon komórkowy ponad 2 tys. zł. Niestety sprzedawca okazał się oszustem. Zamówienie nie dotarło do 46-latka.
Robiąc zakupy w sieci, uważajmy na oszustów
46-latek z Zamościa zamierzał kupić telefon. Odpowiednią ofertę znalazł na stronie internetowej. Nawiązał kontakt ze sprzedawcą i ustalili szczegóły sprzedaży oraz kwotę zakupu. Na otrzymany numer konta tytułem zapłaty przelał ponad 2100 złotych.
Wysłał sprzedawcy dowód zapłaty i cierpliwie czekał na przesyłkę. Kiedy minął termin umówionej dostawy, zaniepokojony nawiązał kontakt ze sprzedającym, który zapewnił 46-latka, że telefon został już wysłany.
Jednak mimo upływu kolejnych dni nie otrzymał zakupionego towaru. Ponownie napisał wiadomość do sprzedawcy, że z uwagi na opóźnienia w dostawie wypowiada umowę i prosi o zwrot pieniędzy.
Na tę wiadomość nieuczciwy sprzedawca już nie zareagował. 46-latek nie otrzymał zwrotu pieniędzy ani telefonu, o oszustwie zawiadomił policjantów z Zamościa.
Decydując się na zakupy przez Internet, zachowajmy ostrożność. Wybierajmy sprawdzonych sprzedawców, z pewną historią działalności na rynku, czytajmy komentarze na ich temat. Nie działajmy pochopnie i jeśli jest taka opcja — wybierajmy możliwość zapłacenia za przesyłkę u kuriera, zwłaszcza gdy zakup dotyczy drogiego towaru — komentuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło
WASZE KOMENTARZE