Budowa dworca metropolitalnego weszła w kolejną fazę. Postęp prac przekroczył 40 proc.

Zdjęcie z placu budowy dworca metropolitalnego w Lublinie
Zdjęcie z placu budowy dworca metropolitalnego w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Zaawansowanie prac przy budowie metropolitalnego dworca autobusowego wynosi ponad 40 procent – ocenia Urząd Miasta Lublin. Za wykonane roboty miasto zapłaciło już ok. 132 mln zł. Sprawdziliśmy, co słychać na placu budowy.

Postęp prac na budowie dworca metropolitalnego

Na budynku głównym zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Wykonano również betonowanie budynku dworca oraz szachtów windowych nad dachem dworca, pompowanie wód gruntowych i rozebrano ścianki szczelne oraz zakończono obsypkę budynku.

„Sfinalizowano montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich 22 oraz zamontowano 14 koron, z ponad połową konstrukcji dachu” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Budynek dworca będzie miał 51 metrów długości i 25 szerokości. Nad ziemią będą dwie kondygnacje (8 metrów wysokości), trzecia została zlokalizowana pod ziemią. To parking dla samochodów osobowych. Pomieści 174 auta.

Zakończyły się prace przy wylewaniu stóp fundamentowych wiat peronowych. Wybudowano nową stacji trafo dla PKP Energetyka i wykonano stan surowy stacji trafo dla potrzeb ładowania autobusów, a stara została zburzona, co pozwala na dalszą realizację robót przy ul. Gazowej.

Powstały już trzy ciągi wiat peronowych. Na wiatach zamontowano łaty, na których będą montowane panele fotowoltaiczne i zamontowano konstrukcję pod panele fotowoltaiczne wraz z elementami pokrycia dachowego. Rozpoczęto wykonywanie podbudowy i ustawianie krawężników pod wiatami peronowymi.

Przygotowania do montażu paneli fotowoltaicznych na wiatach
Przygotowania do montażu paneli fotowoltaicznych na wiatach | fot. Dominik Wąsik

Tu będą parkować autobusy

„Przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników, wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne (do wiążącej) na drogach manewrowych” – opisuje Justyna Góźdź

Powstaje tam budynek socjalno-sanitarny dla kierowców. Zakończono stan surowy budynku na wszystkich kondygnacjach, obecnie trwa montaż instalacji wewnętrznych oraz elewacji zewnętrznej, układanie glazury oraz ocieplenia.

Wykonano część podziemną infrastruktury oświetlenia placu peronowego oraz zamontowano większość słupów i opraw. Zakończono także prace przy budowie kanalizacji deszczowej i wodociągu na ul. Krochmalnej oraz zamontowano zbiornik retencyjny.

Obecnie układane jest zbrojenie i warstwa poślizgowa i wykonywano 75% nawierzchni betonowej na miejscach postojowych dla autobusów. Rozpoczęto budowę trakcji trolejbusowej oraz sadzenie drzew.

Budynek socjalny dla kierowców autobusów przy ul. Krochmalnej
Budynek socjalny dla kierowców autobusów przy ul. Krochmalnej | fot. Dominik Wąsik

Stan zaawansowania prac wynosi aktualnie około 41 proc., a ich wartość to około 132 mln zł.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. „Na budynku głównym zakończono wykonywanie płyty fundamentowej (…)”.
    Całe życie myślałem, że fundamenty wykonuje się POD budynkiem, a nie NA – jakaś innowacja technologiczna, o której warto by szerzej napisać.