Black Friday, czyli Czarny Piątek to święto zakupów – dzień, w którym sklepy oferują szereg promocji i zniżek. Zobacz, jakie promocje przygotowały sklepy z okazji Black Friday 2020.
Zastanawiasz się, skąd Black Friday ma swoją nazwę? Prawdopodobnie nie jesteś jedyny. Black Friday, czyli Czarny Piątek to w Stanach Zjednoczonych dzień wielkich obniżek i szalonych zakupów przypadający po Święcie Dziękczynienia. Ta akcja inauguruje sezon świątecznych zakupów.
Jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy z historii tego zjawiska i nie ma pojęcia o używaniu nazwy, zanim została ona skojarzona z przedświątecznym szaleństwem zakupowym. Jak zaczął się Czarny Piątek? Termin ten był tak naprawdę początkowo kojarzony z kryzysem finansowym, a nie z wyprzedażami.
Dwaj finansiści z Wall Street, Jim Fisk i Jay Gould, kupili razem znaczną ilość amerykańskiego złota w nadziei, że ogólna cena gwałtownie wzrośnie i będzie w stanie sprzedać je z ogromnymi zyskami. W piątek 24 września 1869 r., s czasie, który nazwano „Czarnym Piątkiem”, amerykański rynek złota załamał się, a działania Fiska i Goulda doprowadziły do bankructwa baronów z Wall Street. Dopiero w późniejszych latach okres po Święcie Dziękczynienia został skojarzony z nazwą.
Black Friday 2020
W 2020 roku Black Friday wypada w piątek, 27 listopada. Tego dnia znaczna liczba kupujących udaje się do sklepów stacjonarnych i internetowych, próbując znaleźć najlepsze oferty i promocje. W tym roku Black Friday nie będzie miał takiego rozmachu jak w poprzednich latach, bo większość sklepów w galeriach handlowych tego dnia nadal będzie zamknięta ze względu na obostrzenia związane z Covid-19. Dopiero w sobotę 28 listopada centra handlowe zostaną ponownie otwarte, w ścisłym reżimie sanitarnym i z wieloma ograniczeniami. Akcja wielkich wyprzedaży przeniesie się więc w dużej mierze do internetu.
Czarny piątek 2020 będzie najprawdopodobniej najlepszym dniem na zdobycie towarów kuchennych, ubrań, narzędzi, kosmetyków, zabawek, laptopów i urządzeń. Niezależnie od tego, czy robisz zakupy w Czarny Piątek czy w Cyber Week 2020, musisz mieć zaplanowaną listę zakupów, aby uniknąć niepotrzebnych wydatków. Zacznij od dokładnego określenia budżetu, ile możesz pozwolić sobie na wydanie. Jednym z największych błędów, jakie konsumenci popełniają w Czarny Piątek jest to, że kupują rzeczy, których wcześniej nie planowali kupić i które nie odpowiadają potrzebie.
Lista sklepów – BLACK FRIDAY 2020 – CZARNY PIĄTEK 2020 – BLACK WEEKEND 2020
4f – zniżka 40 proc. na cały asortyment sklepu internetowego 4f.com.pl.
Adidas – wybrane produkty ze zniżką do 50 proc. w sklepie adidas.pl.
AliExpress – w zależności od kategorii, rabaty na różne produkty sięgają 70 proc.
Allegro – Black Week na Allegro trwa do poniedziałku 30 listopada. Setki tysięcy ofert z rabatami wynoszącymi do 70 proc.
Apart – 10 proc. na pierwszy produkt, 25 proc. rabatu na drugi tańszy produkt, 50 proc. na trzeci i 80 proc. na czwarty.
Auchan – do poniedziałku 30 listopada we wszystkich hipermarketach można kupić po niższych cenach produkty z różnych kategorii, w tym m.in. kosmetyki, odzież, artykuły wyposażenia domu, produkty AGD / RTV, smartfony, zabawki, gry edukacyjne, walizki.
Bershka – zniżki 30 proc. i 50 proc. na wybrane produkty na bershka.com.
Biedronka – kupując ekspres do kawy Delta Q klienci otrzymają voucher o wartości ekspresu, do wykorzystania na zakupy. Klienci będą mogli skorzystać też z promocji 2+2 i zyskać do 50% zniżki na kosmetyki marek, takich jak: Adidas, Gillette, Nivea, Palette, Syoss, Be Beauty Fa i Bell, oraz produkty marki Kraft. Posiadacze karty Moja Biedronka, którzy zakupią 4 kosmetyki w ramach jednej marki, otrzymają 2 najtańsze produkty za darmo.
Bytom – zniżki 60 proc., 70 proc. i 80 proc. na bytom.pl. Po otwarciu sklepów stacjonarnych wszystkie produkty z rabatem do 70 proc.
Carrefour – we wszystkich hipermarketach i supermarketach sieci będzie można kupić zabawki z rabatem do 50 proc. w postaci e-bonu.
CCC – zniżki na wszystkie produkty do 50 proc. na ccc.pl, a od 28 listopada także stacjonarnie.
Cropp – do 30 proc. na wybrane produkty na cropp.com.
C&A – do 30 proc. zniżki na wybrane produkty na c-and-a.pl. W sklepach stacjonarnych od 28 listopada do 2 grudnia będzie obowiązywał rabat 25 proc. na wszystko.
Douglas – do 30 listopada zniżką do 50 proc. objętych jest 100 produktów na douglas.pl.
eobuwie.pl – zniżki na wybrane produkty do 60 proc.
Empik – do niedzieli 29 listopada w ramach Black Week na klientów Empiku czeka akcja „3 za 2”, w ramach której klienci mogą zakupić trzy produkty z konkretnej kategorii w cenie dwóch. Rabatami zostaną objęte także zabawki, elektronika, perfumy oraz inne kategorie dostępne w sklepie internetowym empik.com.
Gino Rossi – zniżki do 30 proc. na buty, torby, akcesoria na ginorossi.pl.
Home&You – drugi produkt za 10 zł na home-you.com.
House – 30 proc. zniżki na nową kolekcję na house.com.
H&M – 20 proc. zniżki na wszystko dla klubowiczów H&M w działających sklepach stacjonarnych i na hm.com.
Kaufland – wybrane produkty z kategorii sprzęt AGD, artykuły przemysłowe, akcesoria kuchenne oraz odzież ze zniżkami do 57 proc. Akcja Big Black Week potrwa do 2 grudnia.
Leroy Merlin – od 27 do 29 listopada w sklepach Leroy Merlin ceny wielu produktów będą niższe o 25 proc., 40 proc. i 50 proc. Wszystkie produkty w promocyjnych cenach będą oznaczone specjalną etykietą z nazwą akcji Black Friday.
Lidl – w stacjonarnych sklepach Lidl oraz w internetowym sklepie lidl-sklep.pl są promocje do 80 proc. Taniej kupimy, m.in. odzież, akcesoria i urządzenia kuchenne, artykuły do domu, narzędzia.
Mango – zniżki do 50 proc. na wybrane produkty na mango.com.
Massimo Dutti – zniżki 20 proc. i 40 proc. na wybrane produkty.
MediaMarkt – obniżone zostały ceny tysięcy produktów ze wszystkich kategorii. Przeceny obowiązują w działających sklepach stacjonarnych, jak i na mediamarkt.pl.
Media Expert – przeceny w ramach Black Friday wynoszą do minus 80 proc. i obejmują produkty ze wszystkich kategorii. Rabaty obowiązują w sklepach stacjonarnych i na mediaexpert.pl.
Morele.net – obniżki wybranych produktów do 50 proc.
Pull & Bear – zniżka 20 proc. na wszystkie produkty. Oferta rusza w czwartek 26 listopada o 14.00 w aplikacji i o 15.00 na pullandbear.com.
Rossmann – wybrane produkty będą przecenione do 75 proc. Promocją objęte będą m.in. perfumy. Po niższych cenach kupimy także artykuły do pielęgnacji twarzy i ciała, pielęgnacji i stylizacji włosów, dermokosmetyki, artykuły higieniczne, kosmetyki dla dzieci, środki czystości, pokarm dla zwierząt, parafarmaceutyki, artykuły biurowe, biżuterię, a także akcesoria kuchenne, łazienkowe oraz małe AGD.
Sephora – zniżka do 30 proc. na 200 wybranych produktów na sephora.pl.
Stradivarius – do 20 do 50 proc. na wybrane produkty straidvarius.com.
Vistula – wszystkie produkty z rabatem 50 proc. w sklepie internetowym vistula.pl.
Wólczanka – wszystkie produkty z rabatem 60 proc. w sklepie internetowym wolczanka.pl.
W. Kruk – 20 proc. zniżki na białe kamienie, akcesoria oraz biżuterię w białej oprawie. Z rabatem do 30 proc. kupić można zegarki wybranych marek w sklepie internetowym wkruk.pl.
X-kom.pl – specjalne zniżki na wybrane produkty ruszą w piątek 27 listopada o 0.00 w aplikacji mobilnej, o 3.00 na stronie internetowej x-kom.pl.
Zalando – dodatkowe 20 proc. zniżki na wybrane produkty na zalando.pl.
Zara – zniżka 40 proc. na wybrane produkty na zara.com.
Zara Home – zniżka 20 proc. na wybrane artykuły na zarahome.com.
WASZE KOMENTARZE