Biedronka rozda 500 000 bonów na darmowe zakupy. Sprawdź, czy dostaniesz

Biedronka przy ul. Bolesława Prusa 8 w Lublinie
Biedronka przy ul. Bolesława Prusa 8 w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Biedronka na swojej stronie internetowej opublikowała decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wynika z niej, że sieć Biedronka stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, w związku z czym zobowiązana jest do przeprowadzenia szkoleń dla swoich klientów, a pierwsze 500 000 osób, które ukończy quiz otrzyma od Biedronki bony rabatowe w wysokości 15 złotych.

Biedronka rozda bony rabatowe za darmo

Biedronka opublikowała decyzję wydaną 2 marca 2021 roku przez Tomasza Chróstnego, prezesa UOKiK. W uzasadnieniu czytamy, że właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w terminie, nie uznawał roszczeń konsumentów.

Zarzuty prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji.

„Zdarzały się bowiem sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji” – czytamy w komunikacie UOKiK.

„Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów” – ocenia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których sieć dyskontów negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

Bony rabatowe o wartości 7 500 000 złotych

Prezes UOKiK w wydanej decyzji zobowiązał spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów. Szkolenie dla klientów zostanie przeprowadzone na stronie biedronka.pl i będzie składać się z dwóch części:

– części składającej się z materiałów edukacyjno-informacyjnych dotyczących uprawnień konsumentów związanych z zakupami i korzystaniem z promocji w sklepach stacjonarnych takich, jak tworzące sieć „Biedronka”,

– interaktywnego quizu składającego się z ok. 10 pytań o tematyce z pierwszej części szkolenia.

Pierwsze 500 000 osób, które ukończą quiz tj. udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska bon rabatowy o wartości 15 zł do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka.

Bon przyznawany będzie w formie kodu rabatowego wraz z instrukcją jego wykorzystania, który przesyłany będzie na podany przez konsumenta numer telefonu w terminie do 7 dni po upływie dostępności szkolenia. Dla jednego numeru telefonu kod rabatowy może być przyznany tylko raz. Bon rabatowy będzie bonem na okaziciela, tj. będzie mógł być zrealizowany przez każdego konsumenta, który przedstawi kod rabatowy, bez weryfikacji jego tożsamości.

Wykorzystanie bonu rabatowego będzie powodowało zmniejszenie wartości dokonywanych przez konsumenta zakupów w sklepach sieci Biedronka, bez ustalania ich minimalnej kwoty. W przypadku dokonania zakupu towarów o wartości wyższej niż wartość bonu rabatowego, konsument jest zobowiązany do zapłaty różnicy dowolnym środkiem płatności akceptowanym w sklepach sieci Biedronka.

Bon rabatowy będzie można wykorzystać jeden raz, a przy jego wykorzystaniu, okazicielowi nie przysługuje prawo do otrzymania reszty, gdy wartość otrzymanego towaru jest niższa niż wartość bonu rabatowego. Bon rabatowy nie podlega wymianie na gotówkę i nie jest możliwe dokonanie przy jego pomocy wypłaty gotówki. Termin ważności bonu rabatowego to 3 miesiące od daty jego uzyskania.

Szkolenie zostanie przeprowadzone prawdopodobnie w okresie między majem a czerwcem.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.