Od poniedziałku można znów korzystać ze społecznej wypożyczalni roweru transportowego w Lublinie. To miesiąc wcześniej niż miejski system rowerów publicznych.
Wypożyczalnia zamykana jest na sezon zimowy, który zaczyna się wraz z pojawieniem się opadów śniegu a kończy, gdy ustępuje śnieg i prognozy nie zapowiadają jego dalszych opadów. Związane jest to z ochroną roweru przed potencjalną korozją związana z soleniem ulic i infrastruktury rowerowej.
Wypożyczalnia jest wspólną inicjatywą Porozumienia Rowerowego i Towarzystwa dla Natury i Człowieka oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie. Ogólnodostępny dla mieszkańców rower transportowy jest świetną alternatywą do przewożenia średniej wielkości ładunków bez konieczności korzystania z auta. Jest on również przyjemną formą rodzinnego spędzania wolnego czasu.
Pomysł powstał kilka lat temu w gronie organizacji rowerowych, jednak dopiero w 2016 udało się zdobyć środki finansowe na zakup profesjonalnego roweru – holenderskiego cargo marki Babboe Big. Wypożyczalnia posiada na razie jeden rower, ale planowana jest jej rozbudowa. Zakup elektrycznego roweru towarowego oraz elektrycznego roweru miejskiego może zostać sfinansowany w ramach „Projektu w sąsiedztwie” ogłoszonego przez Ikea. Projekt, którego częścią jest powiększenie wypożyczalni znalazł się wśród 3 pomysłów, które zostaną poddane pod publiczne głosowanie.
Rower cargo, zwany też roboczo „Biblio bike” pozwala na przewożenie towarów lub dzieci w skrzyni ładunkowej z przodu roweru. Dopuszczalna masa ładunku wynosi 100 kg. Dla dzieci przeznaczone są specjalne ławeczki (4 miejsca) z pasami punktowymi.
Więcej informacji o rowerze i szczegółowe warunki wypożyczenia są dostępny na stronie www.cargo.lublinrowerem.pl.
WASZE KOMENTARZE