Ważny temat? Prześlij newsa!

450 paczek trafi do potrzebujących. Świąteczna współpraca Caritas i Perły

Spotted Lublin

W przedświątecznym czasie, gdy wiele osób skupia się na prezentach i przygotowaniach do świąt, w Lublinie od lat dzieje się coś znacznie ważniejszego. Caritas Archidiecezji Lubelskiej i Perła – Browary Lubelskie S.A. ponownie połączyły siły, by realnie pomóc tym, dla których Boże Narodzenie bywa czasem szczególnie trudnym.

Na zdjęciu od lewej: Maciej Ładwiński, Dyrektor ds. Marketingu Perła – Browary Lubelskie S.A., ks. Łukasz Mudrak, Dyrektor Caritas Archidiecezji Lubelskiej

Fot. Materiały prasowe

Wigilia Miłosierdzia – paczki dla tych, którzy najbardziej ich potrzebują

Perła – Browary Lubelskie S.A. od lat wspiera Caritas Archidiecezji Lubelskiej w przygotowaniach do Wigilii Miłosierdzia. W wyjątkowej, przedświątecznej atmosferze spotykają się na niej osoby w trudnej sytuacji życiowej, którymi Caritas opiekuje się na co dzień – ubodzy, w kryzysie bezdomności, samotni.

Jest tradycją, że na zakończenie tego wydarzenia jego uczestnicy otrzymują dodatkową pomoc w postaci paczek żywnościowych. Ich zawartość pochodzi m.in. od darczyńców organizacji – osób indywidualnych, firm i instytucji. Do tego grona od sześciu lat zalicza się lubelski browar.

Dziś przywieźliśmy 450 paczek. Jak zawsze są w nich produkty o długim terminie przydatności do spożycia. Ich wybór nie był przypadkowy – podkreśla Maciej Ładwiński, Dyrektor ds. Marketingu Perła – Browary Lubelskie S.A. – Ponieważ z przedstawicielami Caritas rozmawialiśmy bezpośrednio po zakończeniu prowadzonej przez nich zbiórki żywności „Tak. Pomagam!”, postanowiliśmy dostarczyć te spośród potrzebnych w każdej kuchni artykułów, których w trakcie tamtej akcji nie udało się im zgromadzić w odpowiedniej ilości. Chcieliśmy, aby w ten sposób nasza dzisiejsza inicjatywa była jak najbardziej efektywna. Stąd w każdym upominku od Perły oprócz innych podstawowych produktów spożywczych oraz czegoś słodkiego na święta znalazła się na przykład butelka oleju. Już w przyszłym tygodniu nasze dary serca trafią do podopiecznych Caritas z Lublina i innych miejscowości regionu. Dzięki bliskiej współpracy z tą organizacją możemy okazać realną pomoc osobom, które w trudnym dla siebie momencie potrzebują wsparcia drugiego człowieka. – dodaje dyr. Maciej Ładwiński

Przygotowując się do świąt mamy niekiedy sporo problemów z wyborem prezentów dla naszych najbliższych. Jednak wraz ze spadkiem poziomu zamożności naszych rodzin te wybory stają się coraz bardziej oczywiste.
W przypadku Wigilii Miłosierdzia przekazujemy naszym podopiecznym najbardziej podstawowe produkty, które potrzebne są do przeżycia i normalnego funkcjonowania na co dzień. W tym sensie to faktycznie prezent płynący prosto z serca.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasi wypróbowani przyjaciele, do grona których od lat zaliczamy firmę Perła – Browary Lubelskie S.A. Dzięki ich zaangażowaniu pomagamy naszym podopiecznym w skupieniu się na istocie świąt Bożego Narodzenia, bez zamartwiania się o to, co przyniesie jutro.
– mówi ks. Łukasz Mudrak, Dyrektor Caritas Archidiecezji Lubelskiej.

Lokalna odpowiedzialność, która ma znaczenie

Ta współpraca pokazuje, że społeczna odpowiedzialność biznesu nie musi być hasłem. Może być konkretem: paczką, rozmową, realnym wsparciem. W świecie, w którym coraz częściej mówi się o podziałach, takie inicjatywy przypominają, że Lublin potrafi być wspólnotą.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

Najnowsze opinie:

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check