Kolejny etap budowy przedłużenia ul. Węglarza. Nowe utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej

Budowa przedłużenia ul. Węglarza
Budowa przedłużenia ul. Węglarza | fot. Miasto Lublin

Budowa przedłużenia ulicy Węglarza wkracza w kolejną fazę. Od najbliższego piątku drogowcy prowadzą tam kolejne zmiany w organizacji ruchu. Odczują to kierowcy, jak również pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zmiany na ul. Węglarza od 21 czerwca

W ramach drugiego etapu zmian w organizacji ruchu na ul. Węglarza zostanie utrzymany jeden pas ruchu do jazdy we wszystkich kierunkach. Co więcej, na czas prac związanych z robotami sieciowymi w pasie drogowym, nastąpi częściowe zamknięcie chodnika i zatoki postojowej przy ul. Strzembosza.

Zmiany obejmą również obsługę pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie. Autobusy będą zawracać na skrzyżowaniu ulic Węglarza – Walecznych – Strzembosza oraz zatrzymywać się w zatoce przystankowej Węglarza 02 usytuowanej przy ul. Węglarza po stronie sklepu Stokrotka.

„Zatoka Węglarza 02 będzie funkcjonować jako przystanek końcowy i początkowy. Na czas budowy zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanku Węglarza 01, a do obsługi linii nr 31 zostają skierowane wyłącznie pojazdy 12-metrowe” – informuje Monika Fisz z ZTM Lublin.

Takie utrudnienia potrwają do połowy sierpnia. W tym czasie drogowcy wykonają przejścia poprzeczne przez ul. Kłopotowskiego siecią ciepłowniczą i siecią wodociągową.

Jak wygląda postęp prac na ul. Węglarza?

Obecnie na placu budowy prowadzone są roboty we wszystkich branżach, które rozpoczęły się od planowanej ul. Koryzonowej i postępują w stronę skrzyżowania ulic: Węglarza – Walecznych – Strzembosza. Budowana jest kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz usuwane są kolizje elektroenergetyczne niskiego i średniego napięcia.

„W branży drogowej wykonawca realizuje roboty ziemne, wykopy oraz formowanie i zagęszczanie nasypów. Aktualne zaawansowanie robót dla zadania nadzorowanego przez ZDiM wynosi ponad 2 mln zł. Równolegle LPEC i MPWiK w ramach wspólnej umowy wykonują swoje sieci” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Docelowo przedłużona ul. Węglarza od ul. Walecznych do ul. Trześniowskiej obejmie dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i na części jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości odpowiednio 3,5 m i 3 m. Projekt zakłada realizację zaplecza dla transportu publicznego, dwustronnych chodników i ścieżek rowerowych, sygnalizacji i oświetlenia drogowego, a także kanalizacji i sieci.

Przedłużenie ul. Węglarza obsłuży ruch drogowy w północno-wschodnim rejonie miasta i zapewni dostęp do miejskiego transportu publicznego. Nowa trasa, wraz z istniejącym fragmentem ul. Węglarza, połączy się z al. Spółdzielczości Pracy i dalej z obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku. Z kolei prowadząc na wschód w kierunku ul. Trześniowskiej, wpłynie na poprawę dostępności stacji kolejowej PKP Lublin – Ponikwoda.

Inwestycję realizuje PBI Infrastruktura S.A. wspólnie z PBI WMB Sp. z o.o. Jej zakończenie planowane jest w październiku 2025 r. Koszt zadania to blisko 49 mln zł.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.