Autobus należący do przewoźnika Lubelskie Linie Autobusowe w czwartkowy poranek na linii 79 przewoził pasażerów niesprawnym pojazdem. Miał wybitą tylną szybę.
O tym fakcie poinformował nas Czytelnik Artur, który w czwartek przed godz. 7 zauważył, że autobus linii 79 wozi pasażerów z wybitą tylną szybą. Pojazd należy do przewoźnika Lubelskie Linie Autobusowe, który od 21 lipca 2016 r. na liniach 12, 33, 39, 55, 78, 79, 85 i 912. wozi mieszkańców na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Po tym fakcie skierowaliśmy zapytanie do ZTM w Lublinie. – O godz. 7.07 otrzymaliśmy informację o problemach technicznych pojazdu linii nr 79. Niezwłocznie nasze służby kontrolne potwierdziły zgłoszenie. Autobus został zatrzymany i wyłączony z ruchu. Został też wysłany pojazd zastępczy, który zrealizował przedmiotowy kurs z opóźnieniem – informuje Monika Fisz, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Dlaczego szyba została wybita? Z relacji kierowcy wynika, że rozpoczynając kurs pojazd był sprawny technicznie, a uszkodzenie szyby musiało nastąpić w trakcie jazdy, czego kierowca nie zauważył.
– Przewoźnik został zobowiązany do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. Do oceny sytuacji niezbędna będzie analiza zapisu monitoringu. W związku z tym, obecnie nie jesteśmy w stanie podać przyczyny wybicia szyby – dodaje Fisz.
Jak informuje ZTM przewoźnik został zmuszony do przeprowadzenia szkolenia z kierowcami na temat zachowania się w sytuacjach „awaryjnych”.
Na szczęście podczas kursu żadnemu pasażerowi nic się nie stało.
ta dziura jest tak jakby w kształcie Polski?
Chyba trochę tak ale przed rozbiorem 🙂