Urzędnicy chcą by zarządzaniem systemem Lubelskiego Roweru Miejskiego zajął się Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Obecnie tę funkcję sprawuje Zarząd Dróg i Mostów.
ZTM chce rowery miejskie
Miejska spółka odpowiedzialna za organizację transportu publicznego w Lublinie przekazała w środę (15.06), iż na najbliższą sesję rady Miasta Lublin skieruje propozycję zmian uchwały w zakresie rozszerzenia kompetencji statutowych spółki. W proponowanej zmianie ZTM koordynowałby system Lubelskiego Roweru Miejskiego, który obecnie jest zarządzany przez Zarząd Dróg i Mostów.
„Rower miejski stanowi uzupełnienie systemu publicznego transportu zbiorowego oraz ekologiczną alternatywę dla samochodu. Proponowana zmiana zintegruje, śladem innych miast w Polsce, podsystem roweru miejskiego z komunikacją miejską. Możliwe będzie także rozważenie wprowadzenia bonusów dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy będą chcieli skorzystać także z Lubelskiego Roweru Miejskiego” – mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
ZTM nadmienia, iż na węzłach przesiadkowych, które powstały w 7 różnych lokalizacjach w mieście, zamontowano 50 stojaków rowerowych. W ramach przebudowy zespołów przystanków przesiadkowych posadowiono, aż 138 stojaków rowerowych oraz 5 stacji naprawy rowerów. Ma to pozwolić na lepszą koordynację obu elementów systemu, tj. komunikacji miejskiej i roweru miejskiego.
Na ten moment ZTM nie chce mówić o zmianach, jakie mogą czekać system rowerów miejskich. Jednym z planów, który jest brany pod uwagę jest zrezygnowanie z usług obecnie świadczonych przez operatora Nextbike Polska. Spółka z warszawy podpisała z miastem Lublin w 2021 r. dwuletnią umowę na obsługę systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego.
„Po pozytywnym przegłosowaniu przez radę miasta naszej propozycji będziemy rozpatrywać możliwości w tym temacie” – twierdzi Monika Fisz, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Dodaj swój komentarz