Do 90 minut skróci się czas przejazdu koleją z Lublina do Warszawy. W poniedziałek podpisano dwie umowy o wartości prawie 1,7 mld zł na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin.
W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim dwie z trzech zasadniczych umów na modernizację linii Otwock – Lublin. To kontrakty Pilawa – Dęblin o wartości 735 mln zł i Dęblin – Lublin o wartości 930 mln zł. Łączna wartość podpisanych kontraktów to niemal 1,7 mld zł. W najbliższych dniach podpisana będzie trzecia umowa Pilawa – Otwock o wartości 479,2 mln zł.
W podpisaniu umowy uczestniczyli: Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, Krzysztof Michałkiewicz, sekretarz stanu z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, podsekretarz stanu Andrzej Bittel z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski, Ireneusz Merchel, Prezes PLK.
– Rozpoczynamy dzisiaj realizację największego projektu zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym – modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Zrealizujemy tę inwestycję w dwóch etapach, jako pierwszy zmodernizujemy odcinek Otwock – Lublin. Jestem przekonany, że inwestycja ta przyniesie korzyści mieszkańcom regionów, zwłaszcza Polski wschodniej i doskonale wpisuje się w nasz program unowocześniania sieci polskiej kolei – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.
Modernizacja zwiększy komfort i skróci czas podróży. Przejazd najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem z prędkością do 160 km/h, po zakończeniu modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina, zajmie 1,5 h.
W ramach prac między Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.
Objazdy
Od połowy czerwca do grudnia 2018 roku między Pilawą a Lublinem będą obowiązywały zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą objazdem, linią nr 30, przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków i dalej linią nr 2 przez Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Dzięki temu mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa z Lublinem.
Trasę pomiędzy Lublinem a stolicą obsłuży 8 par pociągów (w tym 1 para wyłącznie weekendowa), a najszybsze pokonają ją w 2 h 48 min. W miejsce pociągów PKP IC na odcinkach Lublin – Nałęczów, Lublin – Dęblin, Dęblin – Łuków, Puławy Miasto – Łuków oraz Garwolin – Lublin pojadą autobusy. W 2019 roku prace przeniosą się na odcinek między Otwockiem a Pilawą.
Dlaczego na trasie Dęblin- Łuków będą autobusy, skoro po 1. nie jest to trasa na Warszawę, a po 2.- remont już tam był?
PS. Na trasie Dęblin- Łuków nie kursują IC tylko PolRegio
Też się dziwię, dlaczego autobusy na trasie Dęblin – Łuków, tym bardziej że na linii tej można jeździć 120 km/h i zresztą pociągi PolRegio jeżdżą, tyle że mało. Żaden autobus na tej trasie nie dorówna czasowi przejazdu pociągu osobowego.