We wtorek około godz. 10.30 doszło do awarii w autobusie przegubowym marki Mercedes-Benz Conecto, należącym do MPK Lublin. Doszło tam do wycieku płynu AdBlue.
Autobus z uszkodzonym układem SCR, z którego zaczął wyciekać płyn AdBlue zjechał już do zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej, a w jego miejsce został podstawiony pojazd zastępczy.
W 2014 roku na terenie Unii Europejskiej zaczęła obowiązywać norma emisji spalin Euro 6. Wprowadziła ona nowe, drastyczne ograniczenia emisji spalin dla aut z silnikami wysokoprężnymi.
Dotychczasowe układy oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wysokoprężnych, wykorzystujące układy recyrkulacji spalin EGR oraz filtry cząstek stałych DPF/FAP nie były w stanie im sprostać. Konieczne stało się zastosowanie dodatkowego, nowego układu.
Tym układem okazał się SCR – układ selektywnej redukcji katalitycznej, stosowany od kilku lat w samochodach ciężarowych oraz w autobusach. Konieczne stało się też zastosowanie kolejnego płynu eksploatacyjnego – AdBlue, specjalnego dodatku do paliwa.
AdBlue to wodny roztwór mocznika, stosowany w układach SCR. Mocznik pozyskiwany jest w przemyśle chemicznym w czasie reakcji amoniaku z dwutlenkiem węgla. Jest silnie korozyjny przy kontakcie z metalowymi częściami.
Źródło: motointegrator.com
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię