Ważny temat? Prześlij newsa!

Wszystko wskazuje na to, że Dworzec Metropolitalny jednak będzie miał schody ruchome

Spotted Lublin

Prawdopodobnie jeszcze w styczniu na plac budowy Dworca Metropolitalnego zostanie wpuszczona firma, która podejmie się wykonania pogłębienia w płycie fundamentowej pod ruchome schody, o którym projektanci zapomnieli w ostatecznym projekcie. Pomyłka projektantów Dworca Metropolitalnego będzie sporo kosztować. Chodzi o brak miejsca w płycie fundamentowej pod mechanizm schodów ruchomych z podziemnego parkingu do głównego holu dworca. […]

Budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie

Budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Prawdopodobnie jeszcze w styczniu na plac budowy Dworca Metropolitalnego zostanie wpuszczona firma, która podejmie się wykonania pogłębienia w płycie fundamentowej pod ruchome schody, o którym projektanci zapomnieli w ostatecznym projekcie.

Pomyłka projektantów Dworca Metropolitalnego będzie sporo kosztować. Chodzi o brak miejsca w płycie fundamentowej pod mechanizm schodów ruchomych z podziemnego parkingu do głównego holu dworca. W ostatecznym projekcie dworca nie uwzględniono tego miejsca, bez którego niemożliwe jest zamontowanie schodów ruchomych.

Zarząd Dróg i Mostów pod koniec listopada ogłosił przetarg na znalezienie firmy, która podjęłaby się tej ryzykownej operacji, ponieważ istnieje szansa rozszczelnienia konstrukcji i dostania się wód gruntowych do podziemnego parkingu dworca. Miasto czekało na oferty firm do 8 grudnia. W przetargu nie wpłynęła żadna oferta, przez co przetarg został unieważniony.

POWIĄZANE:

Udało się: Dworzec Metropolitalny będzie miał schody ruchome

ZDiM zdecydował, że nie ogłosi kolejnego przetargu, a poszuka wykonawcy na własną rękę. Do rozmów zaproszono lubelską spółką LUBREN, z którą miasto prowadziło negocjacje. W przetargu urząd zamierzał wydać na wykonanie pogłębień 300 tys. zł. Negocjacje z firmą z Lublina dotyczą dużo wyższej kwoty.

„W celu wyboru wykonawcy realizacji tego zadnia odbyła się procedura zamówienia z wolnej ręki. Tryb negocjacji już zakończono. Aktualnie trwa jeszcze doprecyzowanie zapisów trójstronnego porozumienia pomiędzy miastem, głównym wykonawcą (Budimex – przyp. red.) oraz wybraną firmą. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy z wykonawcą i wprowadzenie go na plac budowy. Zakładamy, że nastąpi jeszcze w styczniu” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Ratusz nie chce ujawnić kwoty przed podpisaniem umowy. Kto zapłaci za pomyłkę projektantów?

„Analizujemy aktualnie możliwości refinansowania dodatkowych kosztów przez firmę projektową” – stwierdza Justyna Góźdź.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

4 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Obiektywny
2 lat temu

Pomyłka projektantów powinna kosztować projektantów a nie miasto…od tego są projektanci żeby coś dobrze zaprojektowali i robią to z pełną odpowiedzialnością…

Mati1234
2 lat temu

Zarząd dróg i mostów zacznie wypłacać odszkodowania za uszkodzone opony na terenie miasta.

Adam
2 lat temu

Projektanci są ubezpieczeni na wypadek pomyłki, pytanie tylko na jaką sumę.

Miras
2 lat temu

Ci z Budimexu to od rana „małpeczki” piją. Potem hot dogi z Żabki, a na koniec flaszka za flaszką. Żabka przy Pocztowej ma obroty większe. Chociaż ona jest na plus.

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check