Nowe rozstrzygnięcia wykonawców dróg szybkiego ruchy w regionie. Na początku stycznia zakończono ocenę ofert w przetargach na projektowanie i budowę dwóch fragmentów drogi: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, łącznie mających 35 km długości. Firma Intercor oraz Mostostal Warszawa złożyły oferty, które uzyskały najwyższe noty pod względem opłacalności inwestycji.
522 mln złotych – tyle będzie kosztował nowy odcinek S17
W przetargu na wyłonienie wykonawcy odcinka Izbica – Zamość Sitaniec złożono 12 ofert. Ofertę, która była najbardziej korzystna i opiewała na kwotę 522 288 546,78 zł, wybrano do realizacji. Nowy odcinek wybuduje konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones.

Nowe węzły ekspresowe w regionie – start jeszcze w tym roku
Izbica – Zamość Sitaniec
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Nowy odcinek będzie przebiegać głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego projektu powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, a przewiduje się budowę 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.
Łopiennik – Krasnystaw Północ
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) został złożony do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie 4 stycznia 2022 roku. Wariant, który rekomenduje GDDKiA omija teren cmentarza wojskowego z okresu I Wojny Światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ, które zostaną wybudowane w trakcie prac nad sąsiednimi fragmentami drogi ekspresowej, będzie miał długość około 9,2 km.

Trwają prace geologiczne dla wybranego wariantu trasy. Na podstawie ich wyników zostaną doprecyzowane rozwiązania drogowe, które znajdą się na wskazanym odcinku. Po ukończeniu tych prac i odebraniu dokumentacji, planowany jest przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka w I kwartale 2025 roku.
Cały czas trwają pracę na łącznie 125 km dróg
Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane.
Na etapie prac przygotowawczych oprócz wspomnianego wcześniej odcinka Łopiennik – Krasnystaw jest jeszcze ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km). Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania DŚU.
Ogłoszono też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Otwarcie ofert 12 lutego br.
Najnowsze posty
A z trasą S19 z Lublina na Lubartów i Kock
Dodaj opinię